فیلم: عملیات ارتش سوریه در غوطه شرقی

دوشنبه 8 ارديبهشت 1393 - 15:11

نیروهای ارتش سوریه با گسترش دامنه عملیات خود در شهر "الملیْحه" در غوطه شرقی دمشق، در حال هدف قرار دادن مواضع تروریستها در این شهر هستند.

"مازن سلمو" خبرنگار شبکه العالم روز دوشنبه گزارش داد،  درگیری نیروهای ارتش سوریه با عناصر مسلح در حومه شرقی و غربی دمشق همچنان ادامه دارد. بیشتر این عملیات در شهرهای "الملیْحه"، "جوبر"، و "دوما" به دلیل وجود عناصر "جبهه النصره"  و "جیش الاسلام" به سرکردگی "زهران علوش" متمرکز شده است.
نیروهای ارتش سوریه همچنان با توپخانه سنگین در حال هدف قرار دادن مواضع تروریستها در شهر "الملیْحه" هستند اما شبکه تونلهای حفر شده زیر این شهر، عملیات پاکسازی آن را دشوار کرده است. این شبکه تونلها به حدی گسترده است که منابع نظامی تأکید کرده اند که شهر دیگری زیر شهر "الملیْحه" حفر شده است.
در منطقه "الشوفینیه" در شهر دوما نیز درگیری‌های سنگینی بین نیروهای ارتش سوریه و عناصر گروه موسوم به "جیش الاسلام" در جریان است. نیروهای ارتش در جریان این عملیات یک انبار سلاح را منهدم کردند.
در منطقه "القدم" در جنوب دمشق، گروهی از عناصر مسلح قصد داشتند از طریق مناطق مسکونی "العسالی" و "الحجر الاسود" نفوذ کنند، که با توجه به حضور نیروهای ارتش سوریه ناکام ماندند.
منابع نظامی سوری تأکید کرده اند که عناصر مسلح همه توان خود را برای جلوگیری از پیشروی ارتش سوریه در شهر الملیحه به کار گرفته اند؛ زیرا این شهر گذرگاه اصلی برای ورود به غوطه شرقی به شمار می آید. و پاکسازی این شهر به دست نیروهای ارتش سوریه به معنای پاکسازی چندین منطقه مجاور آن مانند "عين ترما"، "زملكا" و "عربين" خواهد بود. مناطقی که گروه‌های مسلح از آنها برای پشتیبانی از تروریستهای خود در دیگر مناطق ریف دمشق استفاده می کنند.

پربیننده ترین خبرها