ویدیو؛ بازیکنی که علامت نژادپرستی را خورد!

دوشنبه 8 ارديبهشت 1393 - 17:56

دنی آلوِز بازیکن برزیلی باشگاه بارسلونا در جریان دیدار برابر ویارئال، با خوردن موزی که از جایگاه تماشاگران به سوی او پرتاب شد، واکنشی جالب و به یاد ماندنی در برابر رفتار نژادپرستانه تماشاگران از خود نشان داد.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی شبکه العالم، پرتاب موز از سوی تماشاگر نژادپرست، هنگام زدن ضربه کرنر توسط آلوز رخ داد، اما مدافع برزیلی بارسلونا موز را برداشت و پوست آن را کند و یک گاز به آن زد و بعد به بازی خود ادامه داد.

آلوز در طول 11 سال حضور خود در باشگاههای سویا و بارسلونا در اسپانیا، همواره هدف توهین نژادی قرار داشته است.

به نوشته خبرگزاری فرانسه، دنی آلوز پس از مسابقه در واکنش به این اقدام تماشاگر نژادپرست گفت: من 11 سال در اسپانیا بوده ام و همیشه همین گونه بوده است. باید به این افراد "عقب افتاده" خندید. نمی توان آنها را تغییر داد؛ مثل یک جوک فقط باید به آن خندید.

بارسلونا در این دیدار در حالی که با دریافت دو گل عقب بود موفق شد با نتیجه سه بر دو بازی را به سود خود به پایان برساند.

گفتنی است، با وجود ممنوعیت اقدامات و رفتارهای نژادپرستانه از سوی فیفا و دیگر فدراسیون های ورزشی جهانی، پرتاب موز به سوی بازیکنان سیاهپوست به عنوان یک اقدام غیرانسانی و ضد اخلاقی در ورزشگاه های اروپا همچنان ادامه دارد و تاکنون بازیکنان دیگری همچون ماریو بالوتلی ایتالیایی و روبرتو کارلوس برزیلی هم مورد چنین توهینی قرار گرفته اند.

دسته بندی ها :

پربیننده ترین خبرها