فیلم: بازگشت امنیت به یک محور مهم در سوریه

سه شنبه 9 ارديبهشت 1393 - 14:45

ارتش سوریه، امنیت محور بین المللی لاذقیه – حلب اریحا را که از مهم ترین مناطق راهبردی و نظامی سوریه به شمار می رود، با استقرار شمار بیشتری از نیروهای خود، تامین کرد.

"لیندا المرقبی" خبرنگار شبکه العالم روز سه شنبه گزارش داد، هم زمان با ادامه عملیات ارتش سوریه در حومه شمالی لاذقیه، تامین امنیت مناطق راهبردی و پشتیبانی از آن ها، از مهمترین وظایف ارتش سوریه است.

وی افزود: تأمین امنیت اتوبان لاذقیه، حلب و اریحا، به دلیل تشدید درگیری ها در حلب از اولویت برخوردار است. این جاده ترانزیتی، شریان امدادرسانی به نیروهای سوری حاضر در حلب، ادلب و ریف آنها به شمار می آید. از طرف دیگر قرار داشتن مناطق تحت سیطره تروریست ها در مناطق کوهستانی مشرف بر این جاده مانند روستای سلمی و جبل الاکراد بر اهمیت این جاده می افزاید.

یکی از فرماندهان عملیاتی ارتش سوریه به خبرنگار شبکه العالم گفت: ما در منطقه بسیار مهمی در حال انجام وظیفه هستیم، ماموریت اصلی ما تامین امنیت جاده جدید حلب – لاذقیه است زیرا این جاده از نظر راهبردی بسیار اهمیت دارد؛ و بسیاری از روستاهایی که در اشغال گروه های مسلح تروریست قرار دارند، در مسیر همین جاده واقع شده اند و به امید خدا، به زودی آزاد خواهند شد.

ارتش سوریه که در امتداد جاده بین المللی لاذقیه – حلب – اریحا مستقر شده است، فعالیت خود را از طریق عملیات شناسایی، کمین و تیراندازی مستقیم پی می گیرد، تا بتواند امنیت دو منطقه خان الجوز و کفریا را تامین کند، زیرا نفوذ عناصر مسلح از این مناطق و تیراندازی آن ها به غیرنظامیان افزایش یافته است.

یکی از نیروهای ارتش سوریه به خبرنگار شبکه العالم گفت: عناصر مسلح، پشت این کوه ها، مستقر هستند و مناطق مسکونی را با گلوله های خمپاره و موشک های خود هدف قرار می دهند. ما اینجا حضور داریم تا منطقه را از آن ها پاکسازی کنیم.

یکی دیگر از نیروهای ارتش سوریه گفت: ما به صورت شبانه روزی، این جاده را تحت نظر داریم، تا از جان شهروندانی که از این جاده می گذرند، حفاظت کنیم و نگذاریم عناصر مسلح آن ها را هدف قرار دهند یا به سمت آن ها خمپاره شلیک کنند.

مرتبط شدن درگیری های حومه لاذقیه از نظر راهبردی و جغرافیایی به درگیری ها در حلب، گروه های مسلح را ناچار می کند که روستاهای اطراف این جاده را حفظ کنند، به ویژه که پیروزی کامل ارتش سوریه در حلب، در آستانه تحقق قرار گرفته است.

با وجود تعدد جبهه جنگ و تنوع جغرافیایی این جبهه ها، ارتش سوریه همچنان تسلط خود را در میادین مختلف حفظ کرده است.

کلید واژه ها :

پربیننده ترین خبرها