تصاویر؛ "ما همه میمون هستیم" برای مبارزه با نژادپرستی

تصاویر؛
سه شنبه 9 ارديبهشت 1393 - 17:08

از لحظه ای که بازیکن برزیلی بارسلونا "موز نژادپرستی" را در برابر چشم میلیون‌ها بیننده در دهان گذاشت و خورد، پایگاههای ارتباط اجتماعی به صحنه محکومیت بی‌سابقه حرکت نژادپرستانه علیه دنی آلوِز در جریان مسابقه با تیم ویارئال تبدیل شده است.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی شبکه العالم، ماجرا این گونه بود که شماری از هواداران تیم رقیب به سوی "دنی" که قصد زدن ضربه کرنر برای تیمش را داشت موز پرتاب کرده و وی را میمون نامیدند. آلوِز چاره را در این دید که قبل از شوت کردن توپ، موز را از روی زمین بردارد و بخورد.

 این اقدام آلوز با استقبال زیادی روبرو شد و در ادامه شماری از بازیکنان، سیاستمداران و هنرمندان در سراسر جهان، برای اعلام همبستگی با وی و بیزاری از اقدامات نژادپرستانه، کار او را در برابر دوربین ها تکرار کردند.

ماتئو روزنی نخست وزیر ایتالیا و سزار پراندلی سرمربی تیم ملی فوتبال این کشور در برابر دوربین ها موز خوردند تا از آلوز حمایت و از نژادپرستی اعلام انزجار کنند.

نیمر دا سیلوا مهاجم برزیلی بارسلون هم این رفتار نژادپرستانه را محکوم و تصویر خود و پسرش را منتشر کرد که خود یک موز و پسرش عروسکی به شکل موز در دست دارد و در تفسیر آن نوشته است، "بگیر، نژادپرست! همه ما میمون هستیم"!

 سرجیو آگوئرو هم با انتشار عکسی از خود در حال خوردن موز در توئیتر، از اقدام آلوز تقدیر کرد.

روبرتو کارلوس بازیکن سابق تیم رئال مادرید نیز با انتشار عکسی از خود که لبخند به لب داشته و یک موز در دست دارد، به رفتارهای نژادپرستانه در استادیوم های فوتبال جهان اعتراض کرد.

 

ماریلو مونترو مجری شبکه "تی وی ای" اسپانیا هم برای اعلام همبستگی با آلوز در حال خوردن موز در برنامه زنده ظاهر شد.

 

وی گفت: ما باید تمام انسانها را دوست بداریم، نباید میان افراد به خاطر رنگ پوست تفاوت قائل شویم.

دسته بندی ها :

پربیننده ترین خبرها