دلیل تاخیر در اعلام نتایج انتخابات عراق

دلیل تاخیر در اعلام نتایج انتخابات عراق
يکشنبه 14 ارديبهشت 1393 - 09:40

رییس اداره انتخابات در کمیساریای عالی مستقل انتخابات عراق گفت: نتایج انتخابات مجلس این کشور به خاطر بازشماری آرا و رسیدگی به شکایات، دیرتر از موعد مشخص شده اعلام خواهد شد.

به گزارش روز یکشنبه پایگاه خبری شبکه العالم، "مقداد الشریفی" افزود: رسیدگی به شکایات و اعتراضات درباره انتخابات در کمتر از 18 روز انجام خواهد شد.

وی با اشاره به تعهد کمیساریا درخصوص عدول نکردن از مدت زمان قانونی برای اعلام نتایج انتخابات، نتایج اعلام شده از سوی رسانه های گروهی و فراکسیونهای سیاسی را غیردقیق دانست.

الشریفی ادامه داد: بغداد به تنهایی 13 هزار حوزه اخذ رای داشت که هیچ تشکل سیاسی قادر به شمارش دقیق آرای آن نیست.

وی گفت: اعلام نتایج به خاطر شکایات مطرح شده و بازشماری آرا که به 10 تا 14 روز زمان نیازمند است، 20 تا 30 روز به طول خواهد انجامید.

سایت شبکه "السومریه" تأکید کرد، شیخ عبدالمهدی الکربلایی نماینده مراجع دین در کربلا روز گذشته تسریع در اعلام نتایج انتخابات به منظور جلوگیری از اقدام احتمالی برخی برای تغییر نتایج را خواستار شد و ضرورت رعایت اصول حرفه ای در شمارش آرا را مورد تاکید قرار داد.

انتخابات عراق روز چهارشنبه گذشته (10 اردیبهشت ماه) تحت تدابیر شدید امنیتی و اعمال منع رفت و آمد در برخی استانهای این کشور برگزار شد.

دسته بندی ها :

پربیننده ترین خبرها