اف.بی.آی: هزاران تروریست خارجی در سوریه هستند

اف.بی.آی: هزاران تروریست خارجی در سوریه هستند
يکشنبه 14 ارديبهشت 1393 - 13:25

رئیس اداره تحقیقات فدرال آمریکا (اف بی آی) به حضور هزاران تروریست خارجی در سوریه اذعان کرد.

به گزارش روز یکشنبه پایگاه خبری شبکه العالم، "جیمز کامی" با اشاره به افزایش شمار جنگجویان خارجی که برای جنگ به سوریه می روند، گفت اجازه نخواهد داد که حملاتی مشابه با حملات یازدهم سپتامبر روی دهد.
کشورهای غربی به شدت در خصوص بازگشت اتباع خود از سوریه و حملات تروریستی آنها نگران هستند.
کامی خاطرنشان کرد که هزاران جنگجوی خارجی برای جنگ به سوریه رفته اند و این موضوع باعث نگرانی وی و سایر همتایان اروپایی اش است.
وزارت خارجه آمریکا از مسئولان منطقه خواسته است که تدابیری جدی را برای جلوگیری از حمایت از جنگجویان خارجی و جذب آن‌ها توسط گروه‌های مسلح از جمله گروه موسوم به "دولت اسلامی در عراق و شام" (داعش) و جبهه النصره اتخاذ کنند.
به عقیده وزارت خارجه آمریکا، این عناصر پس از سوریه به عراق رفته و به اجرای حملات تروریستی  ضد شهروندان بیگناه در این کشور اقدام می کنند.
رئیس اف بی آی درجمع خبرنگاران در مقر این نهاد امنیتی آمریکایی، ضمن مقایسه جنگ سوریه با جنگ در افغانستان در دهه های هشتاد و نود قرن گذشته، گفت که جنگجویان پس از این جنگ تشکیلات القاعده را به وجود آوردند و علیه آمریکا اعلام جنگ کردند که  بعدها حملات یازدهم سپتامبر 2001  را اجرا نمودند.
وی افزود: همه ما روندی را که از دهه‌های هشتاد و نود قرن گذشته در افغانستان شروع شد و تا حملات یازدهم سپتامبر 2001 ادامه داشت، به یاد می آوریم و همین روند را ولی به شکل بدتر در سوریه هم مشاهده می‌کنیم.
جیمز کامی با اشاره به تمایل رو به رشد ده‌ها آمریکایی و هزاران اروپایی برای سفر به سوریه به منظور شرکت در درگیری ها دراین کشور، افزود؛ با این وضعیت و با مرور زمان، درنتیجه عزیمت شمار زیادی از جنگجویان خارجی به سوریه ، اوضاع دراین کشور پیچیده تر و مشکل تر می شود .
جیمز کامی پیش بینی کرد که جنگجویان درمرحله ای مشخص از سوریه خارج شوند.
وی افزود: هرگز اجازه نخواهیم داد آنچه امروز در سوریه روی می دهد ، زمینه ای برای حملاتی مشابه حملات یازدهم سپتامبر درآینده باشد.

پربیننده ترین خبرها