نشست مشترک احزاب علاوی و نُجیفی با رایحه ائتلاف

نشست مشترک احزاب علاوی و نُجیفی با رایحه ائتلاف
دوشنبه 15 ارديبهشت 1393 - 16:21

سران دو حزب ایاد علاوی و اسامه نجیفی با آشکارتر شدن وضعیت آراء گروه‌های سیاسی، با هدف ایجاد تحول در سیاست های حزبی و گروهی، نشستی مشترک برگزار کردند.

به گزارش روز دوشنبه پایگاه خبری شبکه العالم، رییس ائتلاف "متحدون للاصلاح" و "الوطنیه"، بر ضرورت اتخاذ سیاست جدیدی که توان اداره ماموریت های دشوار را با روحیه مشارکت واقعی دارا باشد تاکید کردند.

دفتر اسامه نجیفی، رییس ائتلاف "متحدون للاصلاح" در بیانیه ای گفت: نشست مهمی میان نجیفی و ایاد علاوی، رییس ائتلاف "الوطنیه" با حضور اعضای ارشد دو طرف برگزار شد و در این نشست اوضاع سیاسی عراق و نتایج انتخابات 10 اردیبهشت (30 آوریل) بررسی شد.

این بیانیه می افزاید: دو طرف توافق کردند به نقطه نظر مشترکی درباره مواضع سیاسی و آینده عراق در سایه منافع عالی این کشور دست یابند.

در این نشست فرضیه ها و احتمالات مختلف برای آینده پیش رو در نظر گرفته شد و تصمیم بر آن شد که سیاست سال های گذشته که سایه سیاه خود را بر جوانب مختلف زندگی سیاسی، اقتصادی و امنیتی عراق انداخت، دنبال نشود.

دوطرف بر ضرورت درپیش گرفتن سیاست جدید بر پایه حفاظت از امنیت و آرامش جامعه، توافق و تاکید کردند که برای نجات کشور از افتادن در ورطه بیراهه و تک روی با هم همکاری خواهند کرد.

رهبران این دو حزب بر ضرورت باز شدن فضای سیاسی و گفتگوی سازنده میان گروه های مختلف سیاسی که به اصول دموکراسی واقعی و مشارکت ثمربخش معتقدند، تاکید کردند.

در بیانیه دفتر نُجیفی آمده است: در پایان نشست مشترک، دو طرف بر ادامه همکاری ها و تلاش برای فراهم کردن شرایط زندگی ایده آل برای عراقی ها و ایجاد امنیت در کشور تاکید کردند.

دسته بندی ها :

پربیننده ترین خبرها