تابعیت اتریشی‌های مسلح خارج‌رفته لغو می‌شود

تابعیت اتریشی‌های مسلح خارج‌رفته لغو می‌شود
دوشنبه 15 ارديبهشت 1393 - 19:02

العالم - مقامات اتریشی تاکید کردند که مجموعه‌ای از مجازات‌ها، از جمله لغو تابعیت اتریش را برای آن دسته از شهروندان که در جنگ و درگیری‌های مسلحانه خارج از این کشور شرکت می‌کنند، در نظر گرفته‌اند.

به گزارش روز دوشنبه پایگاه خبری العالم،  وزرای خارجه، دادگستری و کشور اتریش تاکید کرده اند که این بسته مجازاتی، شامل لغو تابعیت اتریشی افراد شرکت کننده در درگیری های مسلحانه در کنار گروه های مسلح و جنگجو خارجی خواهد بود.

به گزارش خبرگزاری اتریش، بر اساس توافق این سه وزارتخانه، اتباع اتریشی که به سن بلوغ نرسیده اند، تنها با موافقت خانواده می توانند به خارج از اتحادیه اروپا سفر کنند.

این سه وزیر اتریشی همچنین توافق کرده اند که مرکزی را برای آگاه سازی افراطی ها اختصاص دهند تا آنها را به پرهیز از افراطی گری متقاعد سازند.

این اقدامات در حالی صورت می گیرد که حضور عناصر مسلح افراطی و تروریست های غربی در سوریه و برخی نقاط دیگر جهان و تبعات ناشی از بازگشت آنها به کشورشان، موجب نگرانی مقامات کشورهای  غربی - از جمله اتریش- شده است.

تاکنون صدها تروریست غربی از جمله شماری تروریست اتریشی در جنگ خانمانسوز سوریه به هلاکت رسیده اند؛ جنگی که غربی ها و برخی هم پیمانان عرب آنها برای نابودی مقاومت ضدصهیونیستی و حمایت از صهیونیست ها در سوریه به راه انداخته اند. 

دسته بندی ها :
کلید واژه ها :

پربیننده ترین خبرها