هلاکت دهها تروریست عربستانی در یمن + فیلم

سه شنبه 16 ارديبهشت 1393 - 14:46

عدن (العالم) – ارتش یمن از درگیری شدید با القاعده، و هلاکت ده ها عربستانی عضو این گروه تروریستی خبر داد.

خبرنگار شبکه العالم روز سه شنبه از عدن گزارش داد، ارتش یمن در درگیری با عناصر القاعده در دو استان "شبوه" و "ابین" در جنوب این کشور، شماری از آنها را به هلاکت رساند؛ بیشتر این تروریستها تبعه عربستان هستند.
بنابر این گزارش، ارتش یمن در گسترده ترین حمله برای پاکسازی جنوب و شرق کشور از عناصر القاعده، با پیشروی در مناطق عزان، جول الریده، میفعه و المحفد، بیشتر این مناطق را تحت کنترل خود در آورد.
ارتش یمن در عملیات علیه القاعده، برخی از مناطق تحت نفوذ این گروه تروریستی را بمباران هوایی کرد.
یکی از شهروندان یمنی به خبرنگار العالم گفت: مردم یمن از عملیات ارتش برای نابودی مخفیگاه های تروریست ها حمایت می کنند و امیدواریم که کشور از شر آنها رهایی یابد.
پس از عملیات ارتش و انهدام بسیاری از مخفیگاه های القاعده، عناصر مسلح از بیشتر مناطق مهمی که در آن استقرار داشتند عقب نشینی کردند، و بیشتر هوادارانشان را از دست دادند.
نیروهای ارتش اکنون با حمایت کمیته های مردمی و قبایل، عناصر القاعده را محاصره کرده اند و در مناطق حضر موت، ابین، البیضا و مأرب، بیشتر راههای فرار القاعده را بسته اند.
"فهمان طیار" روزنامه نگار یمنی به خبرنگار العالم گفت: پاکسازی کشور از عناصر القاعده درخواست مهم و اصلی شهروندان است، به همین خاطر مردم از نیروهای ارتش  برای نابودی القاعده پشتیبانی می کنند.
با وجود جنگ چریکی عناصر القاعده و استفاده آنها از عملیات انتحاری برای مقابله با پیشروی ارتش، نیروهای ارتش توانسته اند با کمک نیروی هوایی به مهمترین استحکامات آنها نفوذ کند .

5-6- 50:30- TOK

دسته بندی ها :

پربیننده ترین خبرها