اعتراف مبلغ افراطی به اداره باشگاه فساد

اعتراف مبلغ افراطی به اداره باشگاه فساد
پنج‌شنبه 18 ارديبهشت 1393 - 20:24

"ابوحمزه المصری" مبلّغی افراطی مقیم لندن در جلسه محاکمه خود در نیویورک اذعان کرد که در گذشته در پایتخت انگلیس یک باشگاه برهنگان را اداره می کرد زیرا می خواست که زندگیش مطابق با شیوه غربی باشد .

به گزارش پایگاه خبری شبکه العالم، "ابوحمزه" که نام اصلی اش مصطفی کمال مصطفی (56 ساله ) است ، مصری تبار می باشد و قبلاً در حرفه مهندسی مشغول به کار بود. وی اکنون در آمریکا به اتهام آدم ربایی و تروریسم محاکمه می شود.
با این حال ابو حمزه خود را از 11 اتهام آدم رباییِ پیش از حملات تروریستی 11 سپتامبر 2001 مبرا می داند. در صورت گناهکار شناخته شدن این مبلغ افراطی، دادگاه او را به حبس ابد محکوم خواهد کرد.
یکی از وکلای مدافع ابوحمزه در جلسه دادگاه گفت که موکلش با سرویس اطلاعات داخلی انگلیس (ام آی 5  ) مخفیانه همکاری می کرد و مأموریتش حفظ امنیت لندن بود .
وکلای ابوحمزه مدارکی را که از اسکاتلندیارد گرفته بودند ، تقدیم دادگاه کردند و گفتند که این مدارک بیانگر همکاری ابوحمزه با پلیس در برقراری امنیت و آزاد کردن گروگان ها است؛ ولی معلوم نیست که رئیس دادگاه این مدارک را بپذیرد یا نه.
ابوحمزه که در دادگاه فدرال منهتن محاکمه می شود و از حملات تروریستی 11 سپتامبر 2001 نیز حمایت می کند. وی پس از اخذ مدرک مهندسی در آکادمی نظامی سندهورست انگلیس مشغول به کار شد.
محاکمه ابوحمزه روز 17 آوریل 2014 آغاز شد و حدود یک ماه طول خواهد کشید.
وی متهم به ربودن 16 گردشگر غربی در یمن در سال 1998 و کشتن 4 نفر از آنان و تلاش برای تأسیس مرکزی آموزشی مشابه مراکز آموزشی القاعده، در ایالت اورگون آمریکا در سال 1999 است .
ابوحمزه همچنین به حمایت مالی از گروه تروریستی اسامه بن لادن ، تلاش برای تأسیس مرکزی کامپیوتری برای طالبان و جذب نیرو برای ارسال آنها به افغانستان با هدف مشارکت در حملات تروریستی متهم شده است .
ابوحمزه 3 زن و 9 فرزند دارد و قبلاً پیش نماز مسجد "فینسبوری پارک" در لندن بود و چند سال پیش در انفجاری در افغانستان یک چشم و دست خود را از دست داد.

دسته بندی ها :

پربیننده ترین خبرها