وقتی پوتین غرب را تحریک می‌کند ! + فیلم

شنبه 20 ارديبهشت 1393 - 14:58

رئیس جمهور روسیه با حضور در مراسم رژه نظامی در شبه جزیره کریمه برای نخستین بار، نقش این کشور در رهایی اروپایی‌ها از بردگی هیتلر را به غرب یاد آوری کرد.

به گزارش روز شنبه پایگاه خبری شبکه العالم، "ولادیمیر پوتین" در مراسم رژه نظامی در مسکو، به مناسبت سالگرد پیروزی بر آلمان نازی در سال 1945، شرکت کرد.
پوتین در این مراسم گفت: اراده محکم مردم شوروی و شجاعت و استواریشان اروپا را از بردگی نجات داد و کشور ما بود که فاشیست ها را در مخفیگاهشان تعقیب کرد و خسارات فراوانی به آنها وارد کرد.
روسیه نهم ماه می هر سال ، پیروزی کشور های هم پیمان بر آلمان نازی در جنگ جهانی دوم را جشن می گیرد.
اما جشن های امسال رنگ و بوی دیگری دارد زیرا با تنش های بین روسیه و کشورهای غربی بر سر بحران اوکراین همزمان شده است.
الحاق شبه جریره کریمه به روسیه بعد از برکناری حکومت طرفدار مسکو در اوکراین، مهمترین عامل برای بدترین بحران بین روسیه و کشورهای غربی بعد از جنگ سرد محسوب می شود.
البته با ادامه اعمال خشونت آمیز در شرق اوکراین و بیم وقوع جنگ داخلی این بحران رو به بدتر شدن است.
پوتین غرب را تحریک کرد !
سخنگوی وزارت خارجه امریکا با انتقاد از سفر پوتین به کریمه، این اقدام او را تحریک آمیز دانست و مجددا الحاق شبه جریه کریمه به روسیه را رد کرد. این شبه جزیره مشرف بر دریای سیاه است .
جین ساکی در مصاحبه مطبوعاتی ادعا کرد: این سفر تحریک آمیز است، و دلیلی برای این کار وجود نداشت. کریمه متعلق به اوکراین است و ما اقدامات غیر قانونی روسیه در این زمینه را به رسمیت نمی شناسیم.

دسته بندی ها :

پربیننده ترین خبرها