دروغ تاکتیکی تروریست‌ها برای توجیه شکست درحمص

شنبه 20 ارديبهشت 1393 - 22:31

دمشق، (العالم) ـ کارشناس نظامی و استراتژیک سوریه، ادعای برخی گروه‌های مسلح مبنی بر "تاکتیکی" بودن عقب‌نشینی از حمص را کم‌اهمیت دانست.

"ترکی حسن" روز شنبه در مصاحبه با شبکه خبری العالم تصریح کرد: آنچه در بخش قدیمی حمص رخ داد فراتر از توافق در سایر مناطق بوده و اولین توافق نظام با افراد مسلح تحت نظر سازمان ملل متحد است.

حسن افزود: توافق مزبور باعث تخلیه حمص از افراد مسلح، رسیدگی به وضعیت ربوده شدگان در لاذقیه، حلب و برخی نیروهای نظامی و همچنین ارسال کمک های انسانی و غذایی برای شهروندان نبل و الزهرا شد که بیش از دو سال در محاصره قرار دارند.

وی ادامه داد: این اولین بار بود که افراد مسلح از منطقه ای که در دست آنها بود، خارج شدند چون در بقیه مناطق ماندند، همچنین این اولین بار بود که تروریستهای مسلح به دلیل محاصره حمص توسط ارتش، راهی جز جنگ تا سر حد مرگ در برابر ارتش سوریه یا تسلیم شدن نداشتند.

ترکی حسن گفت: تروریستها گفتند عقب نشینی آنان از قصیر، یبرود و مناطق مختلف تاکتیکی بوده است در حالی که تمام اینها دستاوردهای ارتش سوریه است که توانست آنها را بیرون کند.

وی افزود: مردم با وجود این که هنوز حمص از سوی ارتش سوریه، منطقه امن اعلام نشده و ارتش در حال خنثی سازی بمب های منفجر نشده و مین هاست، به منازلشان بازگشتند.

این کارشناس سوری گفت: اتاق های عملیات، تونل ها، بیمارستان های صحرایی و کارگاه های ساخت بمب که توسط ارتش کشف شده، نشان داد که حمص قبل از آنکه منطقه امن اعلام شود، دستکم نیازمند پاکسازی خیابان ها، احیای تاسیسات زیربنایی، تامین نیروی برق و آب است.

پربیننده ترین خبرها