داعش عامل سوزاندن مزارع کشاورزان دیاله عراق

داعش عامل سوزاندن مزارع کشاورزان دیاله عراق
يکشنبه 21 ارديبهشت 1393 - 20:24

العالم - فرمانداری منطقه السعدیه استان دیاله در شرق عراق امروز یکشنبه داعش را به عنوان آغاز کننده جنگ اقتصادی معرفی کرد.

به گزارش پایگاه خبری شبکه العالم، افزود : گروه ترویستی موسوم به دولت اسلامی شام و عراق " داعش " با سوزاندن اراضی زراعی ساکنان السعدیه و دیگر مناطق استان دیاله منبع روزی آنها را قطع کرده است و می خواهد آنها را دچار ترس و وحشت کند.

سومریه نیوز به نقل از احمد الزرکوشی فرماندار منطقه السعدیه در شمال شرق شهر بعقوبه مرکز استان دیاله گزارش داد : اعضای داعش دیشب (شنبه) مزارع منطقه السعدیه را آتش زدند که آتش سوزی چند ساعت ادامه داشت و باعث سوختن تعداد زیادی از درختان خرما و مرکبات شد در حالی که این مزارع به مدت چند دهه منبع رزق و روزی بسیاری از خانوارها بود .

الزرکوشی افزود : خانواده های متضرر باید غرامت دریافت کنند و عوامل آتش سوزی شناسایی و به دادگاه معرفی شوند.

فرات التمیمی معاون اول استاندار دیاله نیز در مصاحبه با سومریه نیوز گفت : سوزاندن مزارع منطقه السعدیه بیانگر وجود توطئه ای برای تخریب ثروت های ملی و نابود کردن منبع روزی اهالی منطقه است .

التمیمی افزود : داعش در چند روز گذشته بخش وسیعی از مزارع گندم مناطق قره تپه و شهر الخالص استان دیاله را تخریب کرد که احتمال دست درازی اش به مزارع مناطق دیگر استان نیز وجود دارد. 

معاون اول استاندار دیاله با بیان ا ینکه مزارع رزق و روزی بیش از 30 درصد ساکنان استان دیاله را تأمین می کنند، گفت : احتمالا اقدام داعش به سوزاندن مزارع مناطق دیگر استان به علت امتناع  ساکنان آن از همکاری با این گروه تروریستی بوده است. 

دسته بندی ها :
کلید واژه ها :

پربیننده ترین خبرها