سکوت رسمی مصر درباره سفر هیات صهیونیست به قاهره

سکوت رسمی مصر درباره سفر هیات صهیونیست به قاهره
سه شنبه 23 ارديبهشت 1393 - 09:46

العالم - مقام های مصری تاکنون در باره اهداف و برنامه سفر محرمانه یک هیات بلند پایه صهیونیست به قاهره سکوت کرده اند.

به گزارش پایگاه خبری شبکه العالم یک منبع مصری اعلام کرد که هیأت اسرائیلی شامل مقام های  وزارت امور خارجه و امور داخلی و همچنین شماری از اعضای کابینه این رژیم ظهر دوشنبه وارد فرودگاه قاهره شد.

این منبع مصری تآکید کرد: هیأت مذکور با یک هواپیمای اختصاصی به فرودگاه بین المللی قاهره رسید و هیأتی از دستگاه اطلاعات مصر از آن استقبال کردند. همچنین دولت مصر، زمینه دیدار این صهیونیست ها را در سکوت کامل خبری فراهم کرده و تدابیر شدید امنیتی برای این دیدار در نظر گرفته شده است.

منبع مصری، دیدار هیأت اسرائیلی در وضعیت کنونی به ویژه پس از توقف دیدارهای طرفین از زمان سرنگونی دولت محمد مرسی رئیس جمهوری اخوانی مصر، را دارای اهمیت ویژه ای دانست.

به گفته این منبع بلندپایه مصری، در دیدارهای هیأت های اسرائیلی در دوره حکومت محمد مرسی، مذاکرات بر محور امنیت در صحرای سینا و اطمینان بخشی به طرف اسرائیلی درباره ماهیت روابط و توافقنامه سازش میان طرفین استوار بود.

یک منبع مصری به خبرگزاری فلسطینی "معا" اظهار کرد مقام های اسرائیلی مذکور با هدف تسهیل مأموریت " حیم کورن " سفیر جدید اسرائیل که روز یکشنبه به عنوان جانشین یعقوب امیتای وارد قاهره شده است، با مقام های وزارت امور خارجه و دستگاه اطلاعاتی مصر دیدار خواهند کرد و از جمله برنامه های این دیدارها، بررسی راههای کمک به روابط میان طرفین، امنیت در سینا و سایر مسائل مشترک در سایه مصر پس از کودتای 30 ژوئن 2013 و سرنگونی نظام اخوان المسلمین و "رهایی از اسلام سیاسی افراطی است که مایه نگرانی اسرائیل شده بود."

پربیننده ترین خبرها