واکنش حزب الله به سفر احتمالی اسقف مارونی به فلسطین اشغالی

واکنش حزب الله به سفر احتمالی اسقف مارونی به فلسطین اشغالی
جمعه 26 ارديبهشت 1393 - 20:27

رییس شورای سیاسی حزب الله لبنان، نسبت به پیامدهای منفی سفر احتمالی "بشاره الراعی" اسقف انطاکیه و مارونی‌های مشرق زمین به فلسطین اشغالی هشدار داد.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی شبکه العالم، ابراهیم امین السید، پس از دیدار با الراعی در مقر خلیفه گری مارونی ها در بکرکی در شمال شرق بیروت، به خبرنگاران گفت: ما دیدگاه خود را درباره پیامدهای منفی سفر ایشان به اراضی اشغالی مطرح کردیم که امیدواریم در نظر گرفته شود.

السید افزود: ما درباره رویکردهای ملی و دینی اتفاق نظر داریم، اما این سفر در لبنان، اراضی اشغالی و منطقه دارای پیامدهایی منفی خواهد بود.

وی ادامه داد: جناب اسقف ابعاد دینی این سفر و تأثیرات آن بر مسیحیان مقیم اراضی اشغالی به ویژه در قدس را بیان کرد و آن را از به دور از مسائل سیاسی دانست. 

در همین حال، مطبوعات لبنان هم با انتقاد از این سفر، آن را یک "اشتباه تاریخی" دانستند، چرا که به نوعی عادی سازی روابط با اشغالگران صهیونیست به شمار می آید. 

الراعی در پاسخ به منتقدانش به تاریخ ششم می در فرودگاه بیروت گفت: کسی حق ندارد به من بگوید این سفر را قبول کنم یا نکنم، از کسی نمی خواهیم این موضوع را بپذیرد.

وی اوایل ماه جاری میلادی گفته بود که قرار است در سفر پاپ به اردن، قدس اشغالی و بیت لحم در روزهای 24 تا 26 می، همراه وی باشد. این اولین سفر یک اسقف مارونی به فلسطین اشغالی خواهد بود.  

این در حالی است که لبنان با رژیم صهیونیستی که مناطق گسترده ای از این کشور را در سالهای 1978 تا 2000 اشغال کرده، در وضعیت "جنگ" قرار دارد.

بر اساس قوانین لبنان، هیچ یک از اتباع این کشور حق سفر به فلسطین اشغالی را ندارد، چون در صورت انجام چنین کاری به اتهام تعامل با دشمن تحت پیگرد قرار خواهد گرفت، اما روحانیون مسیحی بر اساس توافق ضمنی میان مقامهای دینی و سیاسی، در چارچوب "ماموریت معنوی" به این سرزمین می روند. 

پربیننده ترین خبرها