تعداد زندانیان سیاسی در کشورهای عربی

تعداد زندانیان سیاسی در کشورهای عربی
شنبه 27 ارديبهشت 1393 - 13:53

رئیس انجمن مؤسسات جامعه مدنی در کشورهای عربی حوزه خلیج فارس اعلام کرد که بیش از 40 هزار فعال سیاسی در این کشورها زندانی هستند.

به گزارش روز شنبه پایگاه خبری شبکه العالم، "انور الرشید" گفت: احکام قضایی برخی از فعالان سیاسی مستند به دلایل متقن نیست و این زندانیان از همه حقوق خود محرومند.
الرشید افزود : فعالان سیاسی کشورهای عربی حق اعتراض کردن ندارند در حالی روش آنها برای بیان اعتراضات خود مسالمت آمیز است و نهایتاً مجبور به ترک کشور خود و پناهندگی به کشورهای دیگر می شوند .

تظاهرات 

الرشید گفت : ملت ها حق دارند که تظاهرات مسالمت آمیز برگزار کنند و بازداشت معترضان نتیجه ای بجز بروز دشمنی بین نظام حاکم و مردم و اخراج معترضان از کشور بدون استفاده از توانمندی های آنها در توسعه کشور ندارد.

رئیس انجمن مؤسسات جامعه مدنی گفت که گروه وکلای مدافع این انجمن آماه بازرسی زندان های کشورهای عربی برای اطمینان از صحت و سقم مساله وجود بیش از چهل هزار فعال سیاسی در این زندان ها است . 

اقلیت بدون کویت

الرشید اوضاع اقلیت بدون کویت را تأسف بار خواند و اظهار داشت: بدون های کویت اوضاع بسیار تأسف باری دارند و مشکلات آنها هنوز حل نشده است . 

قربانی کردن آزادی خود برای آزادی مردم

هدیل بوقریص عضو انجمن مؤسسات جامعه مدنی نیز اعلام کرد که فعالان سیاسی در این کشورها آزادی خود را فدای آزادی ملت شان کردند و در زندان ها از حقوق خود محروم می شوند و اتهامی نیز به آنها وارد نمی شود و برخلاف قوانین بین المللی سال ها بدون تفهیم اتهام در زندان به سر می برند.

اتهام های ناروا 

" نواف الهندال " فعال حقوقی نیز تأکید کرد: فعالان سیاسی و حقوقی فقط به علت بیان نظراتی مغایر با سیاست های نظام حاکم بازداشت می شوند و اتهامات آنها توجیهی برای زندانی کردن آنان است و ناروا می باشد و باید فوراً آزاد شوند و نظام های حاکم عرب باید به آرای مخالفان گوش بدهند هر چند این آرا مغایر با سیاست های نظام های حاکم باشد.

دسته بندی ها :

پربیننده ترین خبرها