پیروزی ائتلاف مالکی در نتایج شبه نهایی انتخابات

پیروزی ائتلاف مالکی در نتایج شبه نهایی انتخابات
دوشنبه 29 ارديبهشت 1393 - 10:02

پایگاه خبری عراقی "الاعلام" با انتشار فهرست شبه نهایی برندگان انتخابات پارلمانی عراق، تأکید کرد ائتلاف دولت قانون به ریاست "نوری مالکی" نخست وزیر فعلی، با اختلاف زیاد با رقبا و با به دست آوردن 96 کرسی پارلمانی در رأس این فهرست قرار گرفت.

به گزارش روز دوشنبه پایگاه خبری شبکه العالم، در این فهرست بعد از ائتلاف دولت قانون، ائتلاف احرار با 34 کرسی، ائتلاف کردستان با 34 کرسی، ائتلاف مواطن با 31 کرسی، ائتلاف متحدون با 25 کرسی، لیست میهنی با 12 کرسی، حزب العربیه با 7 کرسی، الفضیله با 6 کرسی، الاصلاح با 6 کرسی، ائتلاف مدنی با 4 کرسی و الصادقون با 3 کرسی در رده های بعدی قرار گرفتند.

کمیساریای عالی انتخابات عراق تأکید کرد که نتایج نهایی انتخابات ساعت 3 عصر امروز به وقت محلی اعلام می شود.

این کمیساریا دیروز اعلام کرده بود که به دلیل دریافت تعدادی شکایت و بازشماری آرای بعضی صندوق ها، اعلام نتایج انتخابات به تاخیر خواهد افتاد اما این نتایج نهایتا یکشنبه یا دوشنبه اعلام خواهد شد.

"نیکولادی ملادینوف" نماینده ویژه دبیرکل سازمان ملل متحد در عراق از نامزدهای عراقی و طرفدارانشان خواست هنگام اعلام نتایج انتخابات پارلمانی روحیه مسالمت آمیز و دموکراتیک خود را حفظ کنند.

ملادینوف با انتشار بیانیه ای در بغداد، از کمیساریای عالی انتخابات و دستگاه قضایی خواست با چالش های احتمالی به صورت عادلانه و سریع برخورد کنند و افزود: هرگونه اختلاف درباره انتخابات باید از طرق قانون پیگیری و حل و فصل شود.

ملادینوف اظهار داشت: همه طرف ها الان باید به صورت مثبت با دیگران همکاری کنند تا آینده عراق تامین شود و سیاست های ضروری که هدف از آنها تکمیل روند دموکراتیک شدن است دنبال گردد.

پربیننده ترین خبرها