توقیف یک ماهه پیکر شهید بحرینی

توقیف یک ماهه پیکر شهید بحرینی
دوشنبه 29 ارديبهشت 1393 - 12:32

با گذشت یک ماه از شهادت "عبدالعزیز العبار" جوان 27 ساله بحرینی، رژیم آل خلیفه همچنان از تحویل پیکر این شهید به خانواده اش خودداری می کند.

به گزارش روز دوشنبه پایگاه خبری شبکه العالم، جمعیت وفاق بحرین در بیانیه ای با اعلام سپری شدن 30 روز از شهادت "عبدالعزیز العبار" خاطرنشان کرد: سکوت رژیم در برابر شهادت العبار و تحریف گواهی فوت وی، و نگهداری طولانی مدت پیکر این شهید و خوداری از تحویل ـم به خانواده اش، به معنای اعتراف کامل به پذیرفتن این جنایت است.

وفاق تاکید کرد: رژیمی که از اعتراف به این جنایت شانه خالی می کند، در واقع تلاش می کند که سایر قاتلان را از مجازات فراری دهد و بر دست داشتن خود در این جنایات سرپوش بگذارد؛ زیرا همه می دانند که شهید العبار به دلیل اصابت گلوله به سرش به شهادت رسیده است.

"دادگاههای رژیم آل خلیفه، قاتلان شهروندان بحرینی را تبرئه کرده و یا احکام بسیار سبکی مانند حبس های کوتاه مدت برای آنها صادر کرده اند"

بر اساس بیانیه جمعیت وفاق، دادگاههای رژیم آل خلیفه، قاتلان شهروندان بحرینی را تبرئه کرده و یا احکام بسیار سبکی مانند حبس های کوتاه مدت برای آنها صادر کرده اند؛ البته هیچ تضمینی هم برای اجرای این احکام وجود ندارد، در حالی که همان دادگاه ها ،احکام سیاسی و انتقام جویانه شدیدی را مانند حبس ابد و اعدام برای شهروندان پس از گرفتن اعترافات تحت شکنجه، صادر می کنند.

جمعیت وفاق تاکید کرد:رژیم بحرین به همان اندازه ای که پیکر شهید العبار را در سردخانه نگاه می دارد، میزان بی مسؤولیتی را به افکار عمومی داخلی و بین المللی نشان می دهد.

عبدالعزیز العبار صبح جمعه 18 اوریل2014 از ناحیه سر هدف گلوله مستقیم نیروهای امنیتی آل خلیفه قرار گرفت و مجروح شد و به کما رفت، وی سرانجام در 23 فوریه 2014 به شهادت رسید.


 

دسته بندی ها :

پربیننده ترین خبرها