دردسر اخوان المسلمین با تعیین استاندارهای جدید

دردسر اخوان المسلمین با تعیین استاندارهای جدید
چهارشنبه 31 ارديبهشت 1393 - 11:26

تعیین استاندارهای جدید در مصر با درگیری‌های خشونت بار در چند شهر همراه شد.

"هشام زعزوع" وزیر گردشگری مصر روز چهارشنبه 29 خرداد 92  در اعتراض به تعیین یک افراطی سابق به عنوان استاندار "الاقصر" از سمت خود استعفا کرد. این استان حاوی آثار باستانی بسیاری از دوران فراعنه است.
از سوی دیگر شاهدان عینی از مجروح شدن ده ها تن در جریان درگیری‌های خشونت‌بار بین اعضا و هواداران گروه اخوان المسلمین و فعالان مخالف با استانداران جدید خبر دادند. این درگیری ها بیشتر در شهرهای "الاقصر"، "الغربیه" و "المنوفیه" بود.
در این درگیری‌ها بر اثر استفاده از گلوله های ساچمه‌ای و سلاح سرد چندین نفر مجروح شدند، و مقر گروه اخوان المسلمین در شهر "طنطا" در آتش سوخت.
از سوی دیگر جبهه نجات ملی مصر تأکید کرد، گروه اخوان المسلمین مصر را به سوی درگیری و خشونتهای هرچه بیشتر می کشاند.
در بیانیه این جبهه آمده است که تعیین 7 استاندار از بین اعضای ارشد گروه اخوان المسلمین بیانگر اهداف این گروه برای سلطه بر دستگاه های دولتی است.
جبهه نجات ملی خاطرنشان کرد، اخوان المسلمین به عمد رهبران اخوانی را در مناطقی به عنوان استاندار تعیین کرده که ساکنان آن با حکومت اخوان مخالفند؛ و این اقدامات موجب آن می‌شود که مصری‌ها اصرار بیشتری برای ریختن به خیابانها در سی‌ام این ماه و درخواست برگزاری زودهنگام انتخابات ریاست جمهوری داشته باشند.

دسته بندی ها :

پربیننده ترین خبرها