مخالفت جهاد و حماس با مذاکرات سازش

مخالفت جهاد و حماس با مذاکرات سازش
چهارشنبه 31 ارديبهشت 1393 - 14:36

جنبش حماس و جهاد اسلامی فلسطین بار دیگر بر مخالفت خود با مذاکرات سازش با رژیم صهیونیستی تاکید کردند.

به گزارش روز چهارشنبه پایگاه خبری شبکه العالم، جنبش حماس و جهاد اسلامی فلسطین در "کنفرانس ملی حفظ اصول" به مناسبت شصت و ششمین سالروز اشغال فلسطین موسوم به روز "النکبه" در شهرغزه، بار دیگرمخالفت خود را با مذاکرات سازش با رژیم صهیونیستی که هدف از آن حذف مساله ملت فلسطین است، تاکید کردند.

کنفرانس ملی حفظ اصول فلسطین، کمی پیش از نشست موسوم به "آناپولیس" در سال 2007 تاسیس، و با مشارکت شخصیت های ملی و رهبران گروه های فلسطینی، دانشگاهیان و فرهیختگان برگزار شد.

این کنفرانس هرساله در ماه می و همزمان با سالروز "النکبه" برگزار می شود.

"محمود الزهار" رهبران جنبش حماس در این کنفرانس گفت: ملت فلسطین به اصول وحقوق خود برگرفته از قرآن و خون شهدای قهرمان و درد و رنج های اسرا در زندانهای اشغالگران پایبند است.

وی با تأکید بر پایبندی مقاومت بر اصول خود برای آزادی کامل سرزمین فلسطین، افزود: فرایند صلح که محتوم به ناکامی است مساله فلسطین را در معرض نابودی، و اصول را در معرض انحراف قرار داده است. 

الزهار تاکید کرد: دفاع از فلسطین با روشهای مختلف مقاومت مسلحانه و مسالمت آمیز، حق مقدسی برای ملت فلسطین است و قوانین بین المللی نیز از آن حمایت می کنند.

این عضور ارشد جنبش حماس همچنین بر پایبندی بر حق بازگشت آوارگان فلسطینی به روستاها و شهرهایشان که سال 1948 از آنجا رانده شده اند، تاکید کرد.

الزهار گفت: آزادی اسرا، بخشی از آزادی فلسطین است و نیروهای مقاومت با همه توان خود برای آزادی آنها تلاش خواهند کرد.

"محمد الهندی" یکی از سران جنبش جهاد اسلامی نیزبا تاکید بر مخالفت این جنبش با از سرگیری مذاکرات با رژیم صهیونیستی گفت: این مذاکرات سرپوشی بر همه شرارت ها و جنایت هایی است که اشغالگران بر ضد ملت فلسطین انجام می دهند.

وی افزود: طرح رژیم صهیونیستی برای ایجاد دو کشور، که این رژیم و آمریکا و سازمانهای وابسته آن را هدایت می کنند، به بن بست رسیده است.

عضو ارشد جنبش جهاد اسلامی بر پایبندی این جنبش بر اصول و حقوق فلسطینی و مقاومت تا آزادی فلسطین تاکید کرد.

وی درباره آشتی ملی فلسطینی نیز گفت: آشتی ملی که ما خواهان آن هستیم، باید راه حلی برای برون رفت از بحرانی باشد که در آن به سر می بریم، آشتی ملی باید تشکیلات خودگردان را به مسیر صحیح خود برگرداند. از آن گذشته، آشتی ملی باید زمینه ساز بازسازی سازمان آزادیبخش فلسطین به عنوان مرجعی ملی برای راهبری مبارزه ملت فلسطین در مرحله آینده باشد.

در همین راستا "موسی ابومرزوق " عضو ارشد دفتر سیاسی جنبش حماس نیز گفت: آوارگان فلسطینی شرایط دشوار و حساسی در اردوگاههای آوارگان داشته، و از ساده ترین حقوق انسانی محروم هستند.

وی تاکید کرد: آوارگان فلسطینی در اردوگاه های کشورهای عربی، فاقد ساده ترین حقوق اساسی انسانی اعم از حق کار، سفر، آموزش و نقل و انتقال هستند؛ حقوقی که باید هر انسانی از آن بهره مند باشد.

روز "النکبه" سالروز اعلام ایجاد رژیم جعلی صهیونیستی در سال 1948 برای اجرایی کردن تصمیم سازمان ملل مبنی بر تقسیم فلسطین میان رژیم صهیونیست و فلسطینی ها است؛ همزمان با آغاز این فاجعه، حدود 800هزار نفر از فلسطینی ها از سرزمینشان رانده شدند.

سازمان مرکزی آمار فلسطین اعلام کرد باندهای صهیونیستی در سال 1948 حدود 531 روستا و شهر فلسطین را تخریب کرده، و بیش از 15 هزار فلسطینی را به قتل رساندند.

پربیننده ترین خبرها