حمله ارتش سوریه به مواضع تروریستها در درعا

حمله ارتش سوریه به مواضع تروریستها در درعا
شنبه 3 خرداد 1393 - 11:17

دمشق (العالم) - ارتش سوریه مخفیگاه های افراد مسلح در شهرکهای نوی، انخل و داعل در حومه شهر درعا را هدف قرار داد.

"غسان محمد" نویسنده و تحلیلگر سیاسی سوری روز شنبه در گفت وگو با شبکه خبری العالم اظهار داشت: هدف از این عملیات قطع راههای کمک رسانی و جلوگیری از انتقال افراد مسلح و باندهای تروریستی از حومه القنیطره به حومه درعا است.
وی گفت: اخبار دریافتی نوید بخش بوده و حاکی از آن است که ارتش سوریه طی ساعت های گذشته دستاوردهای مهمی، کسب کرده است.
ارتش سوریه، مخفیگاه های افراد مسلح در منطقه مورک میان حماه و ادلب را نیز هدف قرار داد و تعدادی از ساختمان های مسکونی که افراد مسلح در آن سنگر گرفته بودند، تحت کنترل خود در آورد.
بنابر این گزارش عملیات ارتش در منطقه الملیحه در ریف دمشق نیز همچنان ادامه دارد و نیروهای ارتش با افراد مسلح در شمال این منطقه درگیر شدند. در این عملیات دهها نفر از افراد مسلح از جمله فرمانده گروه موسوم به "الاتحاد الاسلامي لاجناد الشام " موسوم به "ابویزن" به هلاکت رسیدند.
ارتش سوریه همچنین پایگاه های افراد مسلح در حتیته الجرش و اطراف جسرین و زبدین واقع در غوطه شرقی را هدف قرار داد.
"محمد معد" پژوهشگر راهبری سوریه در گفتگو با شبکه العالم اظهار داشت: تلاش ارتش سوریه برای در دست گرفتن کنترل مناطق مهم به ویژه پاکسازی الملیحه به عنوان مرکز تجمع افراد مسلح، موجب خواهد شد تا ارتش بتواند بر سایر مناطق به راحتی تسلط یابد.
گروه های مسلح در درگیری های غوطه شرقی در ریف دمشق و به ویژه در الملیحه روزانه متحمل تلفات سنگینی می شوند، به گونه ای که پیشروی های ارتش در مناطق اصلی منطقه شرایط را برای شکست عناصر مسلح و پاکسازی مناطق مختلف از آنها مهیا کرده است.

tt-23-22:31

پربیننده ترین خبرها