واکنش روسیه به سوء استفاده از بحران انسانی در سوریه

واکنش روسیه به سوء استفاده از بحران انسانی در سوریه
جمعه 2 خرداد 1393 - 17:37

وزیر خارجه روسیه بر مخالفت کشورش با سوء استفاده از بحران انسانی در سوریه برای دخالت خارجی در این کشور تأکید کرد.

به گزارش پایگاه خبری شبکه العالم، "سرگئی لاوروف" روز جمعه طی سخنرانی در سومین نشست امنیت بین المللی در مسکو پایتخت روسیه گفت: مسکو از اقداماتی که برای برقراری آشتی داخلی در سوریه و نیز در حمص صورت گرفته است ، استقبال می کند.
لاوروف اظهار داشت که مرحله انتقالی در سوریه باید با استناد به راه حل میانه و توافق میان گروه های این کشور باشد.
اخیراً در سوریه توافقی مبنی بر خارج شدن عناصر مسلح از شهر قدیمی حمص و حرکت آنان به سمت تلبیسه و الدار الکبیره در حومه شمالی این شهر با نظارت سازمان ملل صورت گرفت.
وزیر خارجه روسیه گفت: صدور دموکراسی به کشورها ، پیامدهای ویرانگری را به دنبال دارد و مرحله انتقالی در سوریه باید با استناد به راه حل میانه و توافق میان گروه ها باشد.
لاوروف درعین حال با حمایت از ادامه روند ژنو برای تحقق آشتی در سوریه و مبارزه با تروریسم تاکید کرد و گفت همه گروه های مخالف در سوریه باید در روند سیاسی این کشور مشارکت کنند ، زیرا تنها راه حل بحران در سوریه ، راه حل مسالمت آمیز است.
لاوروف پیش از این خواستار برگزاری سومین دور از مذاکرات ژنو درباره بحران سوریه شده بود.
شورای امنیت اخیرا به دلیل وتوی روسیه و چین، در تصویب پیش نویس قطعنامه فرانسه درخصوص ارجاع پرونده سوریه به دادگاه بین المللی کیفری ناکام ماند.
روسیه پیش نویس این قطعنامه را بهانه ای برای دخالت نظامی در سوریه برشمرد و اعلام کرد که با دخالت خارجی در سوریه مخالف است.

دسته بندی ها :

پربیننده ترین خبرها