چرا واشنگتن در ارسال کمک‌ نظامی به اوکراین تعلل می‌کند؟

چرا واشنگتن در ارسال کمک‌ نظامی به اوکراین تعلل می‌کند؟
دوشنبه 5 خرداد 1393 - 22:30

دولت امریکا با وجود وعده‌های بسیار، هنوز برنامه ارایه کمک‌های گسترده نظامی به ارتش اوکراین را عملی نکرده است.

به گزارش روز دوشنبه پایگاه خبری شبکه العالم، روزنامه "کامرسانت" بر اساس اطلاعات به دست آمده، نوشت که دولت امریکا هنوز ارایه کمکهای نظامی گسترده به ارتش اوکراین را آغاز نکرده و با وجود وعده ها، وزارت دفاع این کشور تاکنون فقط به ارسال باتری های خودروها، دوربین هایی با لنزهای دوگانه و موادغذایی خشک اکتفا کرده است؛ و درخواست های جدی تر "کی یف" همچنان تحت بررسی ومطالعه است.

واشنگتن دو ماه پیش، آغاز برنامه ارایه کمک های نظامی به کی یف به ارزش 18 میلیون دلار را اعلام کرد و قرار بود که شامل کمکهای دارویی و ابزارهای پزشکی به قیمت 7 میلیون دلار و تجهیزات مهندسی و فناوری به روزسازی امکانات انبار شده و خودروها و وسایل ارتباطاتی و ابزارهای تاکتیکی برای نیروهای گارد مرزی اوکراین باشد.

با وجود درخواست "جان مکین" و "لیندسی گراهام" دو سناتور جمهوریخواه برای آغاز صدور ابزارهای نظامی و سلاح به "کی یف"، کاخ سفید توضیح داد که برنامه کمک های نظامی آمریکا به "ابزارهای غیرکشنده" منحصر خواهد شد.

روزنامه کامرسانت به نقل از "ایلین لاینیز" سخنگوی پنتاگون نوشت که "ما با نمایندگان وزارتخارجه به بررسی این درخواست ادامه می دهیم و راه حلی نظامی برای این درگیری نمی بینیم و ما برای ارایه کمکهای لازم با روشهای اقتصادی و دیپلماتیک برای تحقق ثبات در اوکراین آماده هستیم".

"روب پورتمن" سناتور جمهوری خواه تاکید کرد که "بی آنکه اصراری به مشارکت آمریکا در عملیات نظامی وجود داشته باشد، ما باید سلاح های گرم و ضد تانک و ضدهوایی برای ارتش اوکراین بفرستیم تا بتواند از خودش دفاع کند".

دسته بندی ها :
کلید واژه ها :

پربیننده ترین خبرها