کشورهای عربی فاقد صلاحیت میزبانی دادگاه حقوق بشر

کشورهای عربی فاقد صلاحیت میزبانی دادگاه حقوق بشر
سه شنبه 6 خرداد 1393 - 12:03

العالم - رئیس شورای جمعیت الوفاق بحرین اعلام کرد : نه تنها بحرین ، هیچکدام از كشورهای عربي شرایط و صلاحیت های لازم برای ميزباني دادگاه عربي حقوق بشر را ندارند.

به گزارش پایگاه خبری شبکه العالم ، " جميل كاظم " در يك گفتگوي مطبوعاتي گفت چطور اساسنامه اين دادگاه براي تصويب در اختيار وزراي خارجه كشورهاي عربي قرار مي گيرد در حالي كه حكومت هاي اين كشورها مانند بحرين مرتكب نقض آشكار حقوق بشر شده اند.

ايشان تاكيد كرد شهروند عرب حق دارد بترسد كه اين طرحها براي سرپوش گذاشتن بر نقض حقوق بشر و زيبا جلوه دادن چهره اين نظامها باشد.

وی افزود :  اين ترس ناشي از واقعيتي است كه قرنها با آن زندگي كرده اند . كشورهاي عربي اصطلاحات دمكراسي و حقوق بشر را بكار مي برند؛ اما شهروندانشان را مي كشند، زندان هايشان پر از زندانيان عقيده است و با شلاق آنها را شكنجه مي كنند. كسي كه مي خواهد دادگاه عربي حقوق بشر را افتتاح كند بايد كشورش الگوي احترام به حقوق بشر و عدالت و مشاركت ملي و شفافيت باشد.

كاظم افزود شهروند عرب در صورتي از اين دادگاه استقبال مي كند كه مستقل از حكومت ها باشد و اين صلاحيت را داشته باشد تا بتواند مقام های بالاي حكومتي را بدون استثناء به خاطر نقض حقوق بشر مورد پيگرد قرار دهد. به عبارت روشن تر ايجاد يك دادگاه عربي براي حقوق بشر از درون نظامهائي كه به لحاظ حقوقي و سياسي عقب افتاده اند يعني يك نمايش و مراسمي براي خوشايند بينندگان.

کنفرانس دو روزه بین المللی دادگاه عربی حقوق بشر با حضور تعدادی از سازمان ها و شخصیت های حقوقی بین المللی، هیئت های رسمی به نمایندگی از اتحادیه عرب و کشورهای عضو آن از دیروز در منامه آغاز شده و به دنبال آن بحرین رسما به عنوان مقر دادگاه عربی حقوق بشر معرفی می شود.

دسته بندی ها :

پربیننده ترین خبرها