اعتراض سوریه به گزارش سازمان ملل

اعتراض سوریه به گزارش سازمان ملل
چهارشنبه 7 خرداد 1393 - 09:28

نماینده دائم سوریه در سازمان ملل متحد گزارش این سازمان درباره کمک به سوری‌ها را سرشار از اشتباه دانست.

به گزارش روز چهارشنبه پایگاه خبری شبکه العالم، "بشار جعفری اعلام کرد : دولت سوریه 80 درصد نیازهای متضررین بحران این کشور را تأمین می کند، و گزارش بان کی مون دبیر کل سازمان ملل درباره اعطای کمک های بشردوستانه به متضررین سرشار از اشتباه است .
جعفری در مصاحبه با شبکه تلویزیونی "الاخباریه" گفت : گزارش بان کی مون امکان رساندن کمک های بشردوستانه به نیازمندان را از طریق مرزهای سوریه بدون موافقت دولت مرکزی فراهم می کند. این گزارش همچنین خواستار همکاری با جبهه النصره برای رساندن کمک های بشردوستانه به نیازمندان است در حالی که جبهه النصره در لیست گروه های تروریستی گنجانده شده است .
بان کی مون  پنجشنبه هفته گذشته در گزارشی که به شورای امنیت ارائه کرد ، خواستار تلاش فوری برای رساندن کمک های بشردوستانه به ساکنین مناطق تحت محاصره سوریه شد و افزود : قطعنامه 2139 تأثیری در بهبود زندگی میلیون ها نیازمند در سوریه نداشته است .
جعفری تأکید کرد: کشورهای غربی از خواب غفلت بیدار شده و فهمیده اند که سوریه می تواند استوار و پایدار بایستد . کشورهای غربی هم اکنون نگران تبعات بازگشت اتباع تروریست خود به کشورشان هستند .
نماینده سوریه در سازمان ملل افزود : ده ها نمونه عینی وجود دارد که نشان می دهد غرب فقط برای تأمین منافع خود تلاش می کند حتی اگر برای تأمین منافع خود کشورهایی را کاملاً تخریب کند یا ملت هایی را به خاک و خون بکشد .
 

دسته بندی ها :

پربیننده ترین خبرها