واکنش عجولانه قرضاوی به انتخابات مصر

واکنش عجولانه قرضاوی به انتخابات مصر
چهارشنبه 7 خرداد 1393 - 16:21

در حالی که انتخابات مصر هنوز به پایان نرسیده و برنده آن مشخص نشده، قرضاوی در واکنشی زودهنگام، برندۀ انتخابات را تعیین کرد و به انتقاد از وی پرداخت!

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی شبکه العالم، یوسف قرضاوی مفتی مصری‌تبار و جنجالی مقیم قطر با اشاره به انتخابات ریاست جمهوری مصر مدعی شد: «دوره آزادی، همفکری و دموکراسی که انقلاب 25 ژانویه 2011 به ارمغان آورد و محمد مرسی آن را حفظ کرد، با سیطره عبدالفتاح سیسیِ "خائن" به پایان رسید».

قرضاوی در صفحه شخصی خود در توییتر نوشت: این خائنین جنایتکار می خواهند با انتخابات تقلبی، امور مصر را به دست بگیرند و آن را با زور و خشونت اداره کنند. شورای نظامی فریبکار مصر توانست انقلاب را به نفع خود تمام کند و بین انقلابیون تفرقه بیندازد و با کمک عوامل خود دولت انقلابیون را سرنگون کند. حسنی مبارک که منفور مردم بود، قدرت را به مردم واگذار نکرد، بلکه آن را به شورای نظامی منتقل کرد؛ شورایی که سراپا فساد است.

قرضاوی که به حمایت از اخوان المسلمین معروف است، افزود: آیا ما باید 25 سال یا بیشتر منتظر تحقق دمکراسی باشیم! در حالی که ما دمکراسی را به دست آوردیم ولی در زمان فلانی از دست دادیم. علمای واقعی الازهر کسانی نیستند که شهادت دروغ می دهند و سر هر سفره ای می نشینند. علمای واقعی کسانی هستند که در مقابل باطل می ایستند و هزینه ایستادگی در برابر حاکم ستمگر و دیکتاتور را می پردازند؛ حاکمی که می کُشد و به زندان می اندازد. علمای واقعی الازهر کسانی هستند که در هر کوچه و خیابان و میدانی حضور دارند و سختی ها را تحمل می کنند.

پربیننده ترین خبرها