چند میلیون سوری واجد شرایط رای‌دادن هستند؟

چند میلیون سوری واجد شرایط رای‌دادن هستند؟
چهارشنبه 7 خرداد 1393 - 19:52

العالم - وزارت کشور سوریه با صدور بیانیه‌ای اعلام کرد: شمار رای دهندگان سوری در داخل و خارج سوریه که واجد شرایط شرکت در انتخابات ریاست جمهوری هستند، حدود 16 میلیون نفر است.

به گزارش پایگاه خبری شبکه العالم، این بیانیه می افزاید: حداقل سن رای گیری در سوریه 18 سال است که بر این اساس شمار واجدین شرایط برای شرکت در انتخابات ریاست جمهودی سوریه، 15 میلیون و 845 هزار و 575 نفر است.

به گزارش خبرگزاری رسمی سوریه (سانا)، وزارت کشور سوریه در بیانیه اش اعلام کرده که شمار مراکز انتخاباتی 9 هزار و 601 مرکز شامل 11 هزار و 776 صندوق در تمام استانهای سوریه می باشد.
انتخابات سوریه روز سوم ژوئن 2014 (سیزدهم خرداد 1393) برگزار خواهد شد.   

روزنامه "الوطن" چاپ سوریه به نقل از یک منبع در وزارت خارجه سوریه اعلام کرد: شمار افراد ثبت نام شده برای شرکت در انتخابات ریاست جمهوری در خارج از کشور بیش از دویست هزار نفر است.
وی افزود: رقم مزبور معقول است به ویژه اگر در نظر بگیریم که فرانسه، آلمان و بلژیک، مانع از رای دادن اتباع سوری شده اند که شمار آنان در این سه کشور زیاد است.  

"ماجد خضره" سخنگوی دادگاه عالی قانون اساسی سوریه در این باره گفت: انتخابات ریاست جمهوری در سوریه در تمام شهرهای کشور به جز رقه که تحت سیطره داعش است، برگزار خواهد شد. 

انتخابات اتباع سوری مقیم خارج از سوریه امروز در کشورهای مختلف جهان از جمله سفارت سوریه در تهران برگزار شد.

وزارت کشور سوریه از مردم این کشور درخواست کرده تا با شرکت در انتخابات ریاست جمهوری به مسئولیت ملی خود عمل نموده و برای ساختن آینده سوریه و حفظ وحدت و استقلال آن، نامزد مورد نظرشان را  انتخاب نمایند.  

دسته بندی ها :

پربیننده ترین خبرها