توافق جدید ارتش سوریه و افراد مسلح در حومه دمشق

توافق جدید ارتش سوریه و افراد مسلح در حومه دمشق
چهارشنبه 7 خرداد 1393 - 21:22

العالم - شبکه خبری العالم مفاد توافقنامه آتش بس میان دولت سوریه و افراد مسلح در منطقه القدم در جنوب دمشق پایتخت سوریه را منتشر کرد.

به گزارش خبرنگار خبر شبکه العالم از دمشق، در چارچوب تلاش ها برای تحقق آشتی ملی، توافق جدیدی میان نمایندگان دولت سوریه و عناصر مسلح مخالف دولت در مناطق القدم، العسالی، جورة الشريباتي، بور سعيد و المأذنية در جنوب دمشق به امضا رسید.

مهمترین بندهای این توافقنامه به شرح زیر است: 

1 – آتش بس میان طرفین و توقف درگیری نظامی با هر نوع سلاح.
2 – اعلام دقیق نوع سلاح و مهمات از سوی تروریست ها و تحویل آن به جز سلاح قناصه که این سلاح نیز به طور محدود و فقط برای دفاع باقی خواهد ماند.
3 – اشخاصی که مایلند به دفاع ملی بپیوندند باید ابتدا سلاح خود را تحویل دهند، آن گاه پس از عضویت در این تشکل، سلاح به آنان بازگردانده خواهد شد، اما افردای که مایل به عضویت در دفاع ملی نیستند باید سلاحشان را تحویل داده و متعهد شوند که سلاح حمل نکنند.    
4 – مسئولیت هر گونه اطلاعات اشتباه درباره نوع و تعداد سلاح به عهده افراد مسلح است.
5 – افراد مسلح باید مشکلات شهروندان تحت پوشش شان که مایل به آشتی هستند را در نهادهای امنیتی حل نمایند چه اینکه آشتی ملی، تمام افراد دارای سلاح و فعالان که در برابر نظام ایستادند، افراد متخلف یا فراری از خدمت سربازی را شامل می شود.

 منطقه القدم که تروریست ها آنجا را اشغال کرده بودند پس از محاصره ارتش سوریه و اینکه آن تروریست ها به نتیجه رسیدند که دیگر نمی توانند از آنجا جان سالم به در ببرند، خود را همانند تروریست های ساکن حمص تسلیم ارتش سوریه کردند.  

دسته بندی ها :

پربیننده ترین خبرها