براساس نتایج اولیه انتخابات،

منابع قضایی مصر:سیسی 92.2 درصد آرا را کسب کرد

منابع قضایی مصر:سیسی 92.2 درصد آرا را کسب کرد
پنج‌شنبه 8 خرداد 1393 - 08:57

بنابر اعلام منابع قضایی مصر، عبدالفتاح سیسی وزیر دفاع پیشین مصر و نامزد انتخابات ریاست جمهوری براساس شمارش اولیه با کسب 92.2 درصد آرا از تنها رقیب خود حمدین صباحی با فاصله بسیار زیاد پیشی گرفته است.

به گزارش روز پنجشنبه پایگاه خبری شبکه العالم، منابع قضایی مصر خاطرنشان کردند که حمدین صباحی سیاستمدار چپگرا در این انتخابات سه و دو دهم درصد آرا را کسب کرده و چهار و شش دهم درصد آرا نیز باطله بوده است. 

منابع قضایی مصر افزودندد که این آمار بر اساس شمارش 8هزار از 13 هزار مرکز اخذ رای در سراسر کشور اعلام شده است.

دفتر تبلیغات انتخاباتی سیسی پیش از این اعلام کرده بود که وی از دو هزار مرکز اخذ رای شمارش شده، 93 و چهار دهم درصد آرا و صباحی نیز دو و نه دهم درصد آرا را کسب کرده و سه و هفت دهم درصد نیز باطله بوده است. 

میزان مشارکت در این انتخابات بیش از 44 درصد برآورد شده است اما ائتلافی که رهبری آن را گروه اخوان المسلمین برعهده دارد اعلام کرد میزان مشارکت از 10 درصد فراتر نرفته است. 

این ائتلاف برکناری محمد مرسی رییس جمهور مصر را که در ژوئیه گذشته توسط ارتش صورت گرفت، کودتا توصیف کرده است. 

به گزارش خبرگزاری رویترز از قاهره ، دفتر تبلیغات انتخاباتی صباحی نمایندگان خود را از مراکز اخذ رای خارج و اعلام کرده که برخی از آنها مورد حمله قرار گرفتند و از برخی نیز بازجویی شده است. 

شمارش آرای انتخابات ریاست جمهوری مصر پس از بسته شدن درهای مراکز اخذ رای در ساعت 21 به وقت محلی آغاز شد. 

کمیسیون انتخابات ریاست جمهوری مصر رای گیری را در روز چهارشنبه برای سومین روز تمدید کرد درحالی که قرار بود تنها دو روز برگزار شود. 

شاهدان خبر دادند صدها نفر از طرفداران سیسی در میدان التحریر، مهد قیامی که سرنگونی حسنی مبارک رییس جمهور اسبق مصر را در سال 2011 به دنبال داشت، به جشن و شادی پرداختند. 

دسته بندی ها :

پربیننده ترین خبرها