انتخابات سوریه در کدام مناطق برگزار نمی‌شود

انتخابات سوریه در کدام مناطق برگزار نمی‌شود
يکشنبه 11 خرداد 1393 - 17:55

دمشق(العالم)- انتخابات سوریه در بیش از 80 درصد از مساحت این کشور برگزار می شود زیرا دولت این مناطق را تحت کنترل دارد و دست گروه های مسلح و تروریستی را از آن کوتاه کرده است.

خبرنگار شبکه العالم روز یکشنبه از دمشق گزارش داد، بیش از 270 رسانه انتخابات ریاست جمهوری سوریه را پوشش خواهند داد.
رؤسا و اعضای کمیته های ستادهای انتخاباتی و افرادی که بر انتخابات ریاست جمهوری سوریه نظارت خواهند داشت، در برابر کمیته قضایی فرعی در استان دمشق برای اعلام آمادگی جهت انجام ماموریت هایشان در زمینه اجرای قانون انتخابات به شکل قانونی و مسالمت آمیز، سوگندقانونی یاد کردند.
رییس مرکز رای گیری شهرک الزاهره در گفت وگو با خبرنگار العالم اظهار داشت: ما سوگند یاد کردیم ماموریت و وظیفه خود را در انتخابات بدون جانبداری و با بی طرفی کامل انجام دهیم و ان شاءالله به مسؤولیت خود عمل می کنیم.
یکی دیگراز مسؤولان انتخاباتی گفت: به عنوان رییس کمیته ستاد انتخاباتی، مامویتم حفاظت از مراحل فرایند انتخابات است در غیر این صورت مرکز دچار بی نظمی و آشوب می شود.
مسؤول دیگر انتخاباتی سوری خاطرنشان کرد: شهروندان نامزدی را که مناسب ببینند و اطمینان داشته باشند که می تواند کشور را از باندهای تروریستی موجود نجات دهد، انتخاب می کنند.
استان دمشق تدابیر لازم برای برگزاری فرایند انتخابات را با شفافیت اتخاذ کرده و بیش از هزار و 500 صندوق رای گیری بر اساس نسبت ساکنان هر منطقه توزیع شده است.
"محمد سلمان" عضو شورای استان دمشق نیز درگفت وگو با العالم اظهار داشت: هزار و 500 صندوق رای گیری در دمشق مشخص شده که برخی ثابت و برخی متحرک هستند و دقیقا محل این مراکز و ناظران مراکز رای گیری در مراکز ثابت و متحرک مشخص شده است.
آمار رسمی بیانگر این است که بیش از 15 میلیون نفر در داخل و خارج از سوریه شرایط مشارکت در انتخابات ریاست جمهوری را دارند که قرار است 13 خرداد ماه (سوم ژوئن) برگزار شود.

پربیننده ترین خبرها