مالکی به اکثریت آرای پارلمان دست یافت

مالکی به اکثریت آرای پارلمان دست یافت
سه شنبه 13 خرداد 1393 - 15:26

نخست وزیر عراق تاکید کرد که با رای مثبت 175 تن از نمایندگان پارلمان جدید، اکثریت لازم برای تشکیل دولت آینده محقق شده است.

به گزارش روز سه شنبه پایگاه خبری شبکه العالم، مالکی در یک مصاحبه تلویزیونی پیش بینی کرد که طی روزهای آینده تعداد بیشتری از آرا را به دست آورد؛ وی از همه گروه ها و فراکسیون های سیاسی خواست با حقایق به شکلی واقعی برخورد کنند تا دولت در اسرع وقت تشکیل شود.
مالکی افزود: اکثریت لازم برای تشکیل دولت آینده محقق شده و تاکنون 175 رای مثبت نمایندگان پارلمان را دریافت کرده ایم اما می خواهیم تعداد بیشتری از شرکایی که با ما در برنامه ها و اصول دولت آینده توافق دارند با خود همراه کنیم.
مالکی از تمامی گروه های سیاسی خواست تا با تفاهم و گفت و گو برای تشکیل دولت در سریع ترین فرصت ممکن به سوی کار و سازندگی پیش روند.
گفتنی است تعدادی از گروه های سیاسی از جمله "الكفاءات والجماهير" و "كتلة التضامن" و "كتلة الوفاء للعراق" و دو ائتلاف "نينوا" و "صلاح الدين"، به تازگی اعلام کردند که به ائتلاف دولت قانون به رهبری مالکی پیوسته اند.
بدین ترتیب تعداد کرسی های ائتلاف در پارلمان به 99 رسید و یک منبع آگاه فاش کرد که این تعداد به 112 رسیده است.
ائتلاف دولت قانون در 30 "می" اعلام کرد که با پیوستن تعداد بیشتری از احزاب و گروه ها، تعداد کرسی هایش به 130 رسیده و رایزنی ها با ائتلاف النجیفی و علاوی و المطلک ادامه دارد.

دسته بندی ها :

پربیننده ترین خبرها