حاشیه‌های جالب انتخابات سوریه + عکس

حاشیه‌های جالب انتخابات سوریه + عکس
سه شنبه 13 خرداد 1393 - 21:32

انتخابات ریاست جمهوری سوریه که از صبح امروز در سراسر این کشور برگزار شد با حاشیه‌هایی همراه بود.

به گزارش پایگاه خبری شبکه العالم، انتخابات ریاست جمهوری سوریه امروز در این کشور برگزار شد و مورد اسقبال گرم مردم این کشور قرار گرفت، و با تمدیدی 5 ساعته تا ساعت 24 به وقت محلی (01:30 بامداد به وقت تهران) ادامه خواهد داشت.
* از حاشیه‌های جالب این انتخابات حضور زنان جوان پلیس در مراکز انتخاباتی بود که مسئولیت امنیت این مراکز را در دست داشتند.

 

زنان جوان پليس در مراكز انتخاباتي

 

* در مرکز رای گیری یک اتاق سری در نظر گرفته شده بود که رای دهندگان سوری آزادانه بتوانند به نامزد مورد نظر خود رای بدهند.

* برخی از جوانان سوری به طور آشکار رای خود را به بشار اسد می‌دادند و از رفتن به اتاق ویژه رای گیری (اتاق سری) خودداری می‌کردند و علنا رای خود را اعلام می‌کردند و می‌گفتند که رای ما بشار اسد است.

 

اتاق سري انتخابات

 

* مقابل حوزه‌های اخذ رای از جمله در روبروی هتل «داما روز» نیز طرفداران نامزدها جشن و پایکوبی به راه انداختند و با در دست داشتن پرچم سوریه بر حضور در انتخابات تاکید می‌کردند و با برگزاری تجمعات و پایکوبی و پخش سرودهای ملی این روز را به جشن ملی تبدیل کردند.

* سرودهای ملی از طریق بلندگو پخش می‌شد و از داخل خودرو نیز صدای سرودهای ملی به گوش می‌رسید.

 

جشن و پايكوبي طرفداران نامزدها

 

* برگزاری انتخابات باعث ایجاد ترافیک سنگین در جاده‌ها شد و هوای گرم نیز در جای خود خبرنگاران را کلافه کرده بود.

* خیل عظیمی از رای دهندگان سوری با پای پیاده و برخی دیگر با وسیله نقلیه خود را به مراکز رای گیری رساندند.

 

استقبال گسترده و پرشور مردم از انتخابات

 

* بسیاری از سوری‌ها علامت پیروزی را به نشانه پیروزی نشان می‌دادند و از شیشه‌های خودرو دستهایشان را به نشانه پیروزی از داخل خودرو بیرون می‌آوردند.

* پرواز هواپیما بر فراز دمشق نیز که وظیفه پوشش امنیت هوایی این کشور را داشتند در نوع خود توجه مردم عادی و خبرنگاران را به خود جلب می‌کرد.

* نیروها و خودروهای اورژانس در سطح شهر به خصوص در اطراف میدان اصلی به چشم می‌خوردند.

* حضور علمای مسلمان شیعی، سنی و مسیحی به طور جمعی برای رای انداختن در وزارت اوقاف نیز در حد خود جالب بود که مبدل به لباس سفید بودند.

 

حضور علماي مسلمان شيعي، سني و مسيحي به طور جمعي براي راي انداختن در وزارت اوقاف

 

* امتناع خبرنگاران از رفتن به وزارت خارجه سوریه برای پوشش خبری آن از دیگر حاشیه‌های این انتخابات بود. محدودیت برای رفتن خبرنگاران و عکاسان به داخل وزارتخانه دلیل این امر عنوان شد البته بماند برخی از خبرنگاران که حتی به بیرون از هتل پا نگذاشتند و از حال وهوای داخل شهر بی اطلاع بودند.

 

پربیننده ترین خبرها