حمله مرگبار به بزرگترین فرودگاه پاکستان + فیلم

دوشنبه 19 خرداد 1393 - 08:31

حمله مسلحانه به بزرگترین فرودگاه پاکستان 21 کشته بر جا گذاشت.

به گزارش روز دوشنبه پایگاه خبری شبکه العالم، عناصر مسلح دیشب به فرودگاه بین المللی کراچی در جنوب پاکستان حمله و آن را به مدت چند ساعت محاصره کردند، اما ارتش در عملیاتی که دستکم 21 کشته بر جا گذاشت توانست آن ها را به هلاکت برساند.

صبح امروز دوشنبه شش ساعت بعد از آغاز حمله، ارتش پاکستان اعلام کرد دوباره کنترل فرودگاه بین المللی در کراچی پایتخت اقتصادی این کشور را به دست گرفته است.

ژنرال عاصم باجوا سخنگوی ارتش گفت منطقه امن است و به هواپیماها خسارت وارد نشده است. آتش سوزی که در تصاویر مشاهده شد در هواپیما نبود بلکه مربوط به یک ساختمان بود و اکنون آتش خاموش شده است. به هیچ یک از تاسیسات حیاتی در فرودگاه بین المللی خسارت وارد نشده است.

وی افزود: همه مهاجمان به هلاکت رسیدند و تعدادشان در درگیری هایی که بین آن ها و نیروهای امنیتی رخ داد ده نفر بود و همه سلاح های آن ها از جمله گلوله و موشک و راکت های ضد سپر ضبط شد. 
    
سخنگوی ارتش اظهار داشت مهاجمان 11 نفر از جمله دو غیرنظامی و چند نیروی امنیتی را کشتند.

ارتش با همکاری نیروهای شبه نظامی، پلیس و امنیت فرودگاه رهبری عملیات از بین بردن مهاجمان را به عهده گرفت.  

ارتش پاکستان با اعلام این موضوع به این نگرانی ها که ممکن است حمله به فرودگاه بین المللی مانند حملات سابق در سالهای گذشته به مراکز حساس، به محاصره دراز مدت بزرگترین فرودگاه در پاکستان تبدیل شود، پایان داد. 
افراد مسلح در سال 2011 به پایگاه دریایی کراچی حمله و دو هواپیمای ساخت آمریکا را منهدم کردند و ده نفر از نیروهای این پایگاه را به قتل رساندند.

هنوز هیچ گروهی مسئولیت این حمله را به عهده نگرفته است اما مقامات پاکستان از بیش از ده سال پیش با گروه های افراطی مبارزه می کنند که حملات آن ها به کشته شدن هزاران نفر منجر شده است.

دولت نواز شریف نخست وزیر پاکستان فوریه گذشته مذاکراتی را با شورشیان طالبان پاکستان آغاز کرد، و ابتدای مارس آتش بس اعلام شد اما یک ماه بعد فرو پاشید.

 

سلاح و مهمات به دست آمده از مهاجمان به فرودگاه كراچي

 

دسته بندی ها :

پربیننده ترین خبرها