کارشناس صهیونیست: ناتوانی نتانیاهو در مقابل دولت جدید فلسطین

کارشناس صهیونیست: ناتوانی نتانیاهو در مقابل دولت جدید فلسطین
دوشنبه 19 خرداد 1393 - 15:17

کارشناس و تحلیلگر رژیم صهیونیستی تأکید کرد که نخست وزیر این رژیم نتوانست در برابر دولت جدید فلسطین کاری پیش ببرد.

به گزارش روز دو شنبه پایگاه خبری شبکه العالم، "ایهود یعری" نویسنده و تحلیلگر مسائل سیاسی کانال 2 رژیم صهیونیستی گفت: "جان کری در سفر اخیرش به بیروت از تعامل کاخ سفید با دولت جدید فلسطین سخن گفت."
وی افزود: "نتانیاهو در قانع کردن جامعه جهانی برای به رسمیت نشناختن دولت جدید فلسطین شکست خورد. ولی ابو مازن توانست جامعه جهانی را برای به رسمیت شناختن این دولت متقاعد کند."
یعری خاطرنشان کرد: "هیچ وزیری از اعضای حماس در ساختار این دولت دیده نمی شود و منش اصلی دولت جدید فلسطین تغییر نیافته است."
یعری ادامه داد: "سؤالی که مطرح می شود این است که آیا حماس درهای غزه را به روی تشکیلات خودگردان باز می کند؟ آنچه مسلم است، کرانه باختری درهای خود را به روی حماس باز می کند. در اینجا اسرائیل دست به‌کار می‌شود. بدون شک اسرائیل با تاثیرگذاری بر کنگره آمریکا قانونی را در زمنیه توقف کمکهای آمریکا به تشکیلات خودگردان فلسطین صادر می کند."
وی تأکید کرد: " آیا دولت اسرائیل با دولت جدید فلسطین تعامل خواهد داشت؟ آیا به وزیر گردشگری فلسطین اجازه ورود به غزه داده می شود. و در زمینه انتخابات فلسطین باید گفت، برگزاری انتخابات بدون همکاری و موافقت اسرائیل غیر ممکن است. شهروندان فلسطینی مقیم قدس شرقی چگونه در این انتخابات شرکت می کنند؟ دولت اسرائیل زمینه مشارکت در انتخاباتی را برای فلسطینها فراهم می کند که نامزدهایی از حماس در آن حضور دارند."

پربیننده ترین خبرها