بحرین سومین کشور از نظر نقض حقوق بشر

بحرین سومین کشور از نظر نقض حقوق بشر
پنج‌شنبه 22 خرداد 1393 - 11:03

مسئول بخش آزادی های دینی در دیده بان حقوق بشر بحرین و عضو هیئت بین المللی آزادی های دینی و کمیته بین المللی ادیان برای همکاری با سازمان ملل، گفت: بحرین علی رغم کوچکی و جمعیت کم سومین کشور در جهان از لحاظ تعداد شکایت های ارائه شده به سازمان ملل بخاطر نقض حقوق بشر است.

به گزارش روز پنج شنبه پایگاه خبری شبکه العالم، "شیخ میثم سلمان" در سخنانی در دوره بیست و ششم شورای حقوق بشر سازمان ملل در ژنو، تأکید کرد: این موضوع نشان می دهد که میزان نقض حقوق بشر در بحرین در مقایسه با کشورهای جهان بالا است و نیز نشان می دهد که جامعه حقوقی بحرین زنده است و مدافعان حقوق بشر نیز رو به افزایش هستند و فرهنگ حقوقی کم کم متحول شده و از فرهنگ مخصوص نخبگان و کارشناسان به یک فرهنگ عمومی تبدیل شده است.

وی خاطرنشان کرد: شکایت های ارائه شده به کمیساریای عالی و گروههای تخصصی در سازمان ملل شامل شکایت بخاطر شکنجه و شکایات مرتبط با آزادی دینی و اعتقادی و آزادی بیان و تبعیض نژادی و تبعیض غیر سنتی و محاکمه های سخت گیرانه و استفاده مفرط از زور و گفتمان نفرت انگیر و غیر آینها است.

سلمان تأکید کرد: حکومت بحرین از کوچکترین کشورهای جهان است ولی پرونده ای شرم آور در حقوق بشر دارد. به همین خاطر در روز اول جلسه شورای حقوق بشر در دوره 26 از بین 193 کشور، سازمان ملل در بیانیه ای از بحرین خواست تا به وضعیت بد حقوق بشر در این کشور رسیدگی کند. ولی بحرین بجای اصلاح  وضعیت حقوق بشر سعی در انکار حقایقی کرد که مثل روز روشن است.

سلمان از شورای حقوق بشر خواست تا جهت حرکت به سمت تغییر ریشه ای و حقیقی در وضعیت حقوق بشر بحرین به تجربه سازمان ملل در بحرین ادامه دهد و جهت گشایش دفتر دائم برای کمیساریای عالی حقوق بشر در بحرین پافشاری کند و برنامه ای کامل تهیه شود که شامل نظارت و مستند سازی و رسیدگی مستقیم به شکایت ها باشد و تنها به آموزش و ظرفیت سازی و حمایت فنی همانطور که خواست حکومت بحرین است بسنده نشود. 
 

دسته بندی ها :
کلید واژه ها :

پربیننده ترین خبرها