خشم صهیونیست‌ها از تشکیل دولت وحدت ملی فلسطین

خشم صهیونیست‌ها از تشکیل دولت وحدت ملی فلسطین
شنبه 24 خرداد 1393 - 16:15

دولت وحدت ملی فلسطین، با وجود مخالفت رژیم صهیونیستی سوگند یاد کرد.

به گزارش پایگاه خبری شبکه العالم، "رامی الحمدالله" نخست وزیر جدید دولت فلسطین و وزیران جنبش فتح در رام الله و وزیران جنبش حماس از طریق ویدیو کنفرانس در غزه، سوگند یاد کردند.
تشکیل کابینه وحدت ملی فلسطین، خشم رژیم صهیونیستی را برانگیخت به طوری که روند مذاکرات با تشکیلات خودگردان فلسطین را متوقف و اعلام کرد با دولتی که جنبش حماس در آن عضو باشد، مذاکره نخواهد کرد.
رژیم صهیونیستی همچنین دولت وحدت ملی و محمود عباس به عنوان رییس تشکیلات خودگردان را مسوول شلیک هرگونه موشک از غزه دانست.
رامی الحمدالله، و 17 وزیر دولت وحدت ملی فلسطین که چهار تن از آنان از غزه هستند، تا زمان برگزاری انتخابات ریاست تشکیلات خودگردان در شش ماه آینده، در قالب دولت وحدت ملی فعالیت خواهند کرد.
در این میان، اسماعیل هنیه، نخست وزیر سابق دولت فلسطین در غزه، تاکید کرد که علیرغم پیوستن جنبش حماس به دولت فلسطین، از مقاومت به عنوان گزینه ای برای دفاع از ملت فلسطین دست نخواهیم کشید.
"کمال ذبیان" کارشناس سیاسی و تحلیلگر سیاسی فلسطینی در گفت وگو با شبکه خبری العالم، تشکیل دولت وحدت ملی در فلسطین را ضربه ای سنگین به رژیم صهیونیستی دانست که سیاست آن بر اساس تفرقه میان گروه ها در لبنان و فلسطین استوار است.
ذبیان، توافق حماس و فتح و تشکیل دولت مستقل فلسطین را نتیجه طبیعی و مستقیم ِ به بن بست رسیدن مذاکرات با رژیم اشغالگر دانست و گفت: اکنون فتح و حماس در قبال مردم فلسطین مسوول هستند و باید روحیه مبارزه را زنده کنند، زیرا آن ها نماینده هویت مبارزان در فلسطین هستند.
26

پربیننده ترین خبرها