رسوایی "صوتی" الجزیره در لیبی!

رسوایی
شنبه 24 خرداد 1393 - 20:55

در پی افشای حمایت مالی قطر از گروه های مسلح در لیبی، خبرنگاران شبکه الجزیره در این کشور همکاری خود را با این شبکه قطری به حال تعلیق در آوردند.

به گزارش روز شنبه پایگاه خبری شبکه العالم، به تازگی فایلی صوتی از عبدالعظیم محمد، رییس دفتر شبکه الجزیره در لیبی، افشا شده که خشم مردم و رسانه های لیبیایی را برانگیخته است. در این فایل صوتی "سالم موسی الصبحی" عضو شورای شهرداری اجدابیا واقع در شمال شرقی لیبی و "حسین بو ویله الجازوی" عضو سابق گروه مسلح الجماعه الاسلامیه، از عبدالعظیم محمد می خواهند که از دولت قطر درخواست کند از انقلابیون لیبیایی در برابر سرلشکر خلیفه حفتر، کمک مالی و تسلیحاتی کند.

خبرگزاری آناتولی با درج این خبر نوشت: خبرنگاران دفتر شبکه الجزیره در لیبی با انتشار بیانیه ای تاکید کردند که فایل منتشر شده، مربوط به عبدالعظیم محمد، رییس دفتر این شبکه در لیبی است اما وی بر روی صفحه خود در فیس بوک ادعا کرد که این فایل صوتی، جعلی است.

خبرنگاران دفتر الجزیره در لیبی، "تعرض به حاکمیت لیبی" را محکوم کردند و "امنیت ملی لیبی" را خط قرمزی دانستند که هیچ کس حق تعرض به آن را ندارد.

گفتنی است که شماری از مردم خشمگین شهر بنغازی، پنج شنبه شب با حمله به دفتر الجزیره در این شهر، وسایل آن را به تاراج بردند و به همین سبب کارمندان دفتر الجزیره در طرابلس، از ترس حملات مشابه، دفتر را تخلیه کردند.

شبکه الجزیره هم با انتشار خبری بر روی پایگاه اینترنتی خود، فایل صوتی ِ منتشر شده را جعلی خواند.

26

دسته بندی ها :
کلید واژه ها :

پربیننده ترین خبرها