فراخوان مفتی قطری برای مقابله با تحولات لیبی

فراخوان مفتی قطری برای مقابله با تحولات لیبی
پنج‌شنبه 1 خرداد 1393 - 19:42

یوسف قرضاوی، مفتی قطری اهل مصر و از طرفداران سر سخت اخوان المسلمین، با انشتار بیانیه ای خواستار رویارویی با خلیفه حفتر، فرمانده گروه موسوم به "ارتش ملی لیبی" شد.

به گزارش روز پنجشنبه پایگاه خبری شبکه العالم، "خلیفه حفتر" به دلیل حملات گسترده هوایی و زمینی نیروهای تحت امرش، به مواضع گروه های مسلح بدون هماهنگی با دولت لیبی، این روزها به مرد خبر ساز این کشور تبدیل شده است.

قرضاوی در این بیانیه با اشاره به اقدامات اخیر خلیفه حفتر ، از مردم لیبی خواست به رویارویی با اشخاصی برخیزند که می خواهند حکومت قانونی این کشور را سرنگون کنند.

وی در این بیانیه که با عنوان مرکز موسوم به اتحادیه جهانی علمای مسلمان منتشر کرد، استفاده غیرقانونی از سلاح و خارج از خواست مردم را محکوم کرد، و آن را تهدیدکننده امنیت و صلح داخلی در لیبی و منطقه دانست.

قرضاوی در این بیانیه درباره سوء استفاده برخی طرفها در لیبی از اصطلاحاتی مانند مبارزه با تروریسم به منظور دستیابی به قدرت و نابودسازی آزادی مردم این کشور که با انقلاب و خون های ریخته شده به دست آمده است، هشدار داد.

خليفه حفتر

حفتر که از فرماندهان ارشد ارتش لیبی در دوران قذافی است، دیروز با صدور بیانیه ای از شهر الابیار در شرق لیبی، اعلام کرد که به نام ارتش سخن می گوید.
وی تشکیل شورای ریاست جمهوری برای نظارت بر مرحله انتقالی جدید و انتخابات مجلس را خواستار شد که قرار است ژوین 2014 برای خارج کردن کشور از بحران فعلی برگزار شود.
خلیفه حفتر به صورت علنی اعلام کرده که در حال جنگ با گروه های وابسته به اخوان المسلمین است.

"ارتش ملی لیبی" به فرماندهی سرلشکر "خلیفه بلقاسم حفتر" با تعلیق فعالیت کنگره ملی (پارلمان)، هیاتی را برای تدوین قانون اساسی جدید این کشور مأمور کرده است.

این موضوع یکشنبه شب در بیانیه ارتش ملی و پس از یورش به ساختمان پارلمان اعلام شد.
 

دسته بندی ها :
کلید واژه ها :

پربیننده ترین خبرها