هزاران جوان سنی به فتوای آیت الله سیستانی لبیک گفتند

هزاران جوان سنی به فتوای آیت الله سیستانی لبیک گفتند
دوشنبه 26 خرداد 1393 - 16:52

العالم - هزاران جوان اهل تسنن عراقی به فتوای آیت الله سید علی سیستانی برای دفاع از عراق لبیک گفتند.

به گزارش روز دوشنبه پایگاه خبری شبکه العالم، جوانان اهل تسنن به دعوت مرجع عالیقدرو به نشانه همبستگی با برادران شیعه خود، به منظورمبارزه با تروریسم آماده شده اند و برای نابودی داعش زنجیره انسانی تشکیل دادند.

درهمین حال صدها نفر از فرزندان عشایر در نجف و روحانیون حوزه علمیه برای اعلام حمایت خود از نیروهای مسلح در جنگ با تروریسم و پاسخ مثبت دادن به فتوای مرجعیت راهپیمایی کردند.

همچنین در شرایطی که استان های مختلف عراق به پذیرش شمار زیادی از داوطلبان ادامه می دهند و مراکز جدیدی برای پذیرش آن ها دایر شده است، در استان بصره اعلام شد که استانداری  40 میلیارد دینار برای مجهز کردن داوطلبان اختصاص داده است.

با توجه به مراجعه گسترده جوانان به آکادمی پلیس استان نجف برای مبارزه با گروه تروریستی داعش، منبعی در این مرکز شمار داوطلبان تا روز دوشنبه را ده هزار نفر ارزیابی کرد.

همچنین هزاران نفر از اهل سنت هماهنگ با دعوت مراجع، برای مبارزه با داعش، بعثی ها و تکفیری ها داوطلب شدند؛ و به مراکز ثبت نام داوطلبان در بغداد، الانبار، بصره، صلاح الدین، نینوا، دیاله، المثنی و ذی قار مراجعه کردند.

خلف عبدالصمد رئیس شورای استانداری بصره هم گفت انتظار می رود شمار داوطلبان از مرز یک میلیون نفر فراتر رود.  

عبدالصمد از خبرنگاران و روزنامه نگاران خواست برای مبارزه با شایعات و رسانه های مورد حمایت برخی طرف های منطقه ای و بین المللی که قصد دارند روحیه ملت و ارتش عراق را تضعیف کنند، نقش خود را به خوبی ایفا کنند.  

وی از تشکیل اتاق ویژه روزنامه نگاران برای مبارزه با شایعه و مقابله با جنگ رسانه ای خبر داد و تاکید کرد قصد دارد به اتهام ارتکاب جنایات جنگی علیه ملت عراق از شبکه های محلی و عربی که از تروریسم حمایت می کنند، به دادگاههای بین المللی و داخلی شکایت کند.

دولت محلی در میسان با همکاری فرماندهی پلیس این استان و شیوخ و شخصیت های برجسته عشایر کنفرانسی برای حمایت از سازمان های امنیتی در مبارزه با گروههای تروریستی برگزار کرد.

" عقیل اشهیب " یکی از مسئولان آموزش و پرورش استان واسط گفت سه هزار و هفتصد معلم و کارمند اداره آموزش و پرورش این استان در پاسخ مثبت به درخواست مراجع، برای مبارزه با عناصر تروریستی داعش در کنار نیروهای امنیتی در موصل، تکریت و سامراء اعلام آمادگی کرده اند.

در کربلا نیز " نصیف جاسم الخطابی" رئیس شورای استانداری ، بابیان اینکه شمار داوطلبان به هزاران نفر رسیده است، افزود : نمی توان آمار مشخصی از داوطلبان مبارزه با تروریسم ارائه کرد؛ زیرا شمار آن ها هر لحظه افزایش می یابد.

وی گفت این استان در هر منطقه مراکزی برای نام نویسی از داوطلبان دایر کرده است.

" فلاح الخفاجی" سخنگوی رسمی ستاد بحران که اخیرا در بابل تشکیل شده است، با انتشار بیانیه ای تصریح کرد اوضاع امنیتی در همه مناطق این استان بسیار خوب است. وی خبر برخی رسانه ها درباره اقدام گروه تروریستی داعش به توزیع اعلامیه های تحریک آمیز در منطقه جرف الصخر را تکذیب کرد و به شهروندان هشدار داد به شایعات مغرضانه ای که برخی شبکه های ماهواره ای دشمن ملت عراق پخش می کنند، توجه نکنند.  

در این حال رعد الجبوری رئیس شورای استانداری این استان گفت مراکز نام نویسی از داوطلبان در مناطق مختلف این استان حدود 150 هزار داوطلب را پذیرش کرده اند. وی افزود این استان از عشایر خواسته است مراکز نام نویسی از داوطلبان در هر قبیله ای برای جلوگیری از ازدحام در مراکز نام نویسی در شهرها، دایر کنند.

وی گفت احتمال می رود شمار داوطلبان در چند روز آینده به بیش از 250 هزار نفر افزایش یابد.

از سوی دیگر اصحاب رسانه بابل با همکاری دولت محلی، ستاد رسانه ای برای پیگیری و کمک به اصحاب رسانه به منظور انجام دادن وظایف شان در مرحله کنونی و حمایت از نیروهای مسلح از طریق بسیج مردم و جلوگیری از شایعات برای ایجاد نگرانی در میان شهروندان، تشکیل دادند.

دسته بندی ها :

پربیننده ترین خبرها