واکنش شخصیتهای مصری به اقدامات داعش در عراق

واکنش شخصیتهای مصری به اقدامات داعش در عراق
چهارشنبه 28 خرداد 1393 - 11:42

قاهره (العالم) - شخصیت های مذهبی، پژوهشگران و کارشناسان مصری تاکید کردند که تفکرات گروهک تکفیری داعش هیچ رابطه ای با اسلام ندارد، و این گروه در حال اجرای توطئه ای در عراق است که توسط برخی کشورهای منطقه تامین مالی می شود.

شیخ "علوی امین " از علمای الازهر مصر روز چهارشنبه در گفت وگو با شبکه العالم اظهار داشت: امریکا در پشت همه این اقدامات قرار دارد و صهیونیسم جهانی نیز گروهک موسوم به داعش را برای اجرای نقشه های استکبار تحریک می کند.
این عالم الازهر افزود: این گروه ادعای مسلمانی دارد اما اسلام از آنان منزه وبری است.
وی تاکید کرد که این افراد مسلمان نیستند و اگر اسلام را به درستی درک می کردند این گونه رفتار نمی کردند اینان فقط به ظاهر مسلمان هستند.
"علاء ابو زید" عضو دبیر خانه تجمع عربی و اسلامی حمایت از مقاومت در گفت وگو با شبکه العالم اظهار داشت: حامیان گروهک تروریستی داعش و برخی کشورهای منطقه که این گروهک را تغذیه می کنند، معروف و شناخته شده هستند.
"نبیل نعیم" متخصص مسایل گروه های اسلامی در گفت وگو با العالم خاطرنشان کرد: گروهک داعش از نظر اهل تسنن مردود و مذموم است همچنین این گروه اعضای زیادی ندارد تا بتواند این همه از سرزمین عراق را بپیماید.
"نشوی الادیب" نویسنده و خبرنگار مصری به شبکه العالم گفت: توطئه گسترش تروریسم در منطقه پایان نخواهد یافت. این توطئه بزگ از سالها پیش برنامه ریزی شده و داعش نیز ابزاری برای تحقق اهداف صهیونیستها و امریکا برای تجزیه جهان عرب است.
"علاء ابوالعزائم" از شیوخ صوفی در کفت وگو با العالم اظهار داشت: آنها به نفع رژیم صهیونیستی گام برمی دارند و ما این  را نیز می دانیم  که روزانه به آنان هزار دلار دستمزد می دهند.
وی افزود: تروریست های داعش، عناصر ضعیف و گرسنه ای هستند که اگر به آنان بگویید برای کشتن پدرت هزار دلار می دهیم فوری دست به کار می شوند؛ زیرا به هیچ اصلی اعتقاد ندارند و به هیچ وجه مسلمان نیستند.

MKH-17-17:46

کلید واژه ها :

پربیننده ترین خبرها