کنترل ارتش سوریه بر ارتفاعات نزدیک مرز لبنان

يکشنبه 1 تير 1393 - 16:39

ارتش سوریه چند منطقه راهبردی در "جرود القلمون" نزدیک مرزهای لبنان به کنترل خود درآورد و"جبهه النصره "را مجبور به عقب نشینی به سوی مناطق "رنکوس" و "عسال الورد" کرد .

به گزارش خبرنگار شبکه العالم از سوریه، ارتش سوریه همچنین با حمله به منطقه "الطیبه" در حومه غربی شهر "دمشق" پایتخت سوریه، برخی از محله های آن را بازپس گرفت.

از سوی دیگر گروه تروریستی "دولت اسلامی عراق و شام" (داعش) در حومه شرقی شهر دمشق به گروه تروریستی "جیش الاسلام" حمله کرد.

توپخانه ارتش سوریه همچنین مخفیگاه های تروریست ها را در مناطق "رأس المعره"، "فلیطه" و "الطفیل" زیر آتش گرفت. در پی این حملات ده ها تروریست مسلح نیز اخیرا خود را تسلیم ارتش سوریه کردند و تعدادی تروریست هم به سوی مناطق "عرسال" و "الزبدانی" فرار کردند.

یکی از افسران ارتش سوریه امروز (یکشنبه) به خبرنگار العالم گفت:اطلاعات موجود نشان می دهد که گروه های تروریستی به علت نزاع قدرت و تقسیم اموال با همدیگر درگیر شده اند و همه گروه های تروریستی فعال در سوریه از همدیگر جاسوسی می کنند. 

این افسر سوری افزود: نیروهای ارتش سوریه در مناطق حومه شهر دمشق همه تحرکات گروه های تروریستی را زیر نظر دارند و هر روز تعداد زیادی از آنها را به هلاکت می رسانند؛ روحیه این گروه ها با گذشت زمان ضعیف تر می شود.

اختلاف و درگیری های داعش و ائتلاف تروریستی "جبهه اسلامی"به حومه شرقی شهر دمشق نیز کشیده شده است. جیش الاسلام که قدرتمند ترین گروه نظامی در ائتلاف "جبهه اسلامی" شناخته می شود، بیانیه ای انتقاد آمیز که بیشتر شبیه به اعلان جنگ است، علیه داعش صادر کرده است.

ارتش سوریه پس از خروج شهروندان از منطقه "الطیبه" استان ریف دمشق وارد این منطقه شد و توانست چند محله را از "جبهه النصره" و گروه موسوم به "ارتش آزاد سوریه" بازپس بگیرد و تروریست ها در منطقه "المقیلبیه" را محاصره کند.

22-07:47

پربیننده ترین خبرها