داوطلب شدن شیعیان و اهل تسنن بصره برای جنگ با داعش

داوطلب شدن شیعیان و اهل تسنن بصره برای جنگ با داعش
دوشنبه 2 تير 1393 - 16:34

رئیس اداره اوقاف اهل تسنن در جنوب عراق با اشاره به داوطلب شدن بیش از 500 نفر از اهل تسنن استان بصره برای کمک به نیروهای امنیتی و ارتش، پیش بینی کرد که شمار این داوطلبان به 5 هزار نفر برسد؛ فرماندهی پلیس بصره نیز اعلام کرد که مجموع شمار داوطلبان این استان از 100 هزار نفر فراتر رفته است.

به گزارش روز دوشنبه پایگاه خبری شبکه العالم، شیخ "محمد الجبوری" به سومریه نیوز گفت: شمار داوطلبان اهل تسنن بصره فقط طی 48 ساعت به بیش از 500 نفر رسیده است که فقط 100 نفر از آنان از عشیره "الغانم" هستند.
وی افزود: احتمالا شمار این داوطلبان به 5 هزار نفر برسد زیرا اهل تسنن بصره نیز تمایل بسیاری برای دفاع از میهن و سرزمین خود و پاکسازی آن از تروریسم دارند.
الجبوری که عضو جمعیت علمای عراق به ریاست "خالد الملا" است، خاطرنشان کرد: علمای دین و شیوخ عشایر با هماهنگی اداره اوقاف اهل تسنن و فرماندهی عملیات استان بصره، داوطلبان را ثبت نام کرده اند.
سرلشکر "فیصل کاظم" فرمانده پلیس استان بصره در نشستی در اداره اوقاف اهل تسنن گفت: شمار دواطلبان استان بصره از 100 هزار نفر فراتر رفته است، و مراجعه داوطلبان برای ثبت نام در طول شبانه روز حتی یک لحظه هم قطع نمی شود.
وی افزود: مرکز جدیدی برای آموزش داوطلبان افتتاح شده است تا بتوان شمار بیشتری از آنان را آموزش داد.
فرمانده پلیس استان بصره خاطرنشان کرد: اداره اوقاف اهل تسنن بصره از همان ابتدا موضعی بسیار شرافتمندانه داشته است، و در همان آغاز داوطلب شدن همه کارکنان خود را اعلام کرد.
بسیاری از عشایر استان بصره با اعلام داوطلب شدن جوانان خود، برای مشارکت در آزاد سازی استان نینوا از دست عناصر گروه تروریستی داعش اعلام آمادگی کردند.

دسته بندی ها :
کلید واژه ها :

پربیننده ترین خبرها