پشت پرده مخالفت منامه با بازدید گزارشگر سازمان ملل

پشت پرده مخالفت منامه با بازدید گزارشگر سازمان ملل
جمعه 6 تير 1393 - 12:31

العالم - جمعیت وفاق اسلامی بحرین، ترس رژیم آل خلیفه از افشای تخلفات و رفتارهای بیرحمانه، غیرانسانی، خشن و اهانت آمیز در سطوح بین المللی را انگیزه واقعی و محرک در جلوگیری و تاخیر بازدید "خوان ماندیز"، گزارشگر ویژه سازمان ملل در امور شکنجه از بحرین اعلام کرد.

به گزارش پایگاه خبری شبکه العالم، "خوان ماندیز" گزارشگر ویژه سازمان ملل متحد در امور شکنجه بار دیگر از مسئله شکنجه در بحرین ابراز نگرانی کرده و خواستار تعیین زمان معین از دولت حاکم منامه برای سفر به این کشور شده است؛ پیش از این رژیم آل خلیفه بارها سفر او را بدون علت قانع کننده به تعویق انداخته است.

جمعیت وفاق اسلامی بحرین در بیانیه ای به مناسبت (26 جولای) روز جهانی حمایت از قربانیان شکنجه با تاکید بر ادامه شکایت بازداشت شدگانی که در سه سال گذشته در زندان های رژیم آل خلیفه شکنجه شده اند، تاکید کرد: دستگاه امنیتی رژیم بحرین، روش شکنجه را گاه جهت گرفتن اعتراف از شهروندان و گاهی برای انتقام از آنها  بکار می برد.

در این بیانیه تصریح شده است: شکنجه جسمی و روحی بازداشت شدگان نخستین روشی است که توسط نیروهای امنیتی رژیم آل خلیفه در داخل اتاق های بازجویی بکار گرفته می شود و با انقلابیون بحرینی بیشتر همانند زندانیان سیاسی و عقیدتی برخورد می شود.

این جمعیت مخالف بحرینی تاکید کرد: شکنجه و خشونت هنوز هم سیاست و راهکار مستمر رژیم آل خلیفه علیه مخالفان است تا جاییکه بسیاری از بازداشت شدگان در اتاق های بازجویی جراحات و زخم های عمیقی متحمل شده و اعترافات خود را با جوهری از خونشان نوشته اند.

جمعیت وفاق ملی بحرین می افزاید: چنانکه می بینید در دادگاههای بحرین هیچکس به بازداشت شدگان توجهی نمی کند و در تصمیم ها ی خود اظهارات آنها را در نظر نمی گیرد.

در این بیانیه به تاخیرانداختن سفر گزارشگر ویژه سازمان ملل در امور شکنجه، تلاش برای سرپوش نهادن بر تخلفات مزدوران آل خلیفه در زندانهای بحرین به ویژه در اتاق های بازجویی عنوان شده است.

الوفاق تاکید کرد که سیاست رهایی از مجازات از سوی رژیم بحرین و سرپیچی از قوانین بین المللی راه به جایی نخواهد برد و پیشتر نیز در بیانیه ای 47 کشور در شورای حقوق بشر سازمان ملل از ادامه شکنجه و بدرفتاری با زندانیان در بحرین ابراز نگرانی شدید،  شده بود.

با گذشت بیش از دو و نیم سال از گزارش کمیسیون حقیقت یاب به ریاست "محمد شریف بسیونی" حقوقدان بین المللی درباره نقض گسترده حقوق بشر در بحرین، هنوز هم شکنجه زندانیان در این کشور ادامه دارد و رژیم بحرین هم تاکنون هیچ اقدامی در جلوگیری از شکنجه بازداشت شدگان نکرده است.

دسته بندی ها :

پربیننده ترین خبرها