پیشنهاد امیر قطر برای ساخت بزرگترین مسجد در اسپانیا

پیشنهاد امیر قطر برای ساخت بزرگترین مسجد در اسپانیا
جمعه 6 تير 1393 - 13:33

العالم - شیخ "تمیم بن حمد آل ثانی" امیر قطر آمادگی خود را برای پرداخت دو میلیارد و دویست میلیون یورو به منظور تبدیل میدان گاوبازی باستانی "لامومنتال" در شهر بارسلون اسپانیا به بزرگترین مسجد اروپا در سال 2020 اعلام کرد.

به گزارش پایگاه خبری شبکه العالم، مسجد مزبور گنجایش چهل هزار نمازگزار را خواهد داشت و ارتفاع مناره آن به سیصد متر می رسد که به این ترتیب سومین مسجد جهان پس از حرمین شریفین مکه و مدینه محسوب می شود.

این مسجد دارای سالن کنفرانس، مرکز حفظ قرآن کریم، موزه هنر و تاریخ اسلامی و مسکن برای سیصد نفر خواهد بود.   

به گزارش پایشگاه اینترنتی "روسیا الیوم"، گفته می شود گروه "پالنا" که صاحب این مکان است با فروش آن موافقت کرده و فقط موافقت شورای شهر مانده، که هنوز به طور رسمی اعلام نشده است.

به گزارش اداره آمار شهر بارسلون در سال 2012 حدود پانصد هزار مسلمان در این شهر ساکن بودند که به رغم وجود این تعداد زیاد مسلمان در بارسلون، فقط چند عبادتگاه کوچک برای آنان موجود است. 

"آلبرتو فرناندز" رییس فراکسیون حزب مردمی در بارسلون ضمن اعلام مخالفت با ساخت مسجد در این شهر گفته است: طرحی به این حجم با توجه به مخالفت عده ای با همزیستی، متناسب با شهری مانند بارسلون نیست. 

ناظران سیاسی معتقدند که حکومت های عربستان و قطر با هزینه های کلان در اروپا و آمریکا به دنبال جذب افراد مسلمان و تبدیل آنها به عناصر افراطی مانند گروهک های تروریستی النصره و داعش در سوریه و عراق هستند تا بتوانند افکار تکفیری خود را در منطقه و جهان گسترش بدهند.

دسته بندی ها :

پربیننده ترین خبرها