زنگ خطر برای قطر به صدا درآمده‌ است

زنگ خطر برای قطر به صدا درآمده‌ است
يکشنبه 18 خرداد 1393 - 12:23

از رشوه و تقلب در قرعه کشی جام جهانی گرفته تا اعتراضات بین المللی درخصوص بیگاری کارگران خارجی و مرگ آنان در پروژه های آماده سازی قطر برای جام جهانی 2022 ، همگی حامل این پیام هشدار آمیز برای دوحه است که زنگهای خطر برای از دست دادن میزبانی جام جهانی به صدا درآمده است.

به گزارش روز یکشنبه پایگاه خبری شبکه العالم، روزنامه "ایندیپندنت آن ساندی"چاپ انگلیس نوشت: قطر نمی تواند برای مقابله با لغو احتمالی میزبانی این کشور برای مسابقات جام جهانی 2022 ، دست به اقدامات حقوقی بزند.
بر اساس این گزارش، به تازگی فاش شده است که قطر در سال 2010 هنگام ورود به رقابت های انتخاب میزبان جام جهانی تعهد داده بود که در مقابل فیفا دست به هیچ اقدام حقوقی نخواهد زد.
برخی فکر می کردند که فیفا از بیم اقدامات حقوقی احتمالی قطر، در تکرار انتخابات مزبور دچار تردید شود اما نماینده حقوقی یکی از کشورهای رقیب قطر در انتخابات سال 2010به ایندیپندنت آن ساندی گفت: همه کشورهای رقیب، میثاق اخلاقی فیفا را امضا کرده اند که براساس آن اختلافات در چارچوب فیفا و با مراجعه به کمیته استیناف فدراسیون حل وفصل خواهد شد.
بر این اساس، اگر فیفا تصمیم به رای گیری مجدد برای انتخاب میزبان مسابقات جام جهانی 2022 گیرد، قطر نمی تواند به دادگاه های سوییسی مراجعه کند.
اعلام نام قطر به عنوان میزبان جام جهانی فوتبال 2022 با وجود رقبایی قوی از جمله ژاپن، کره جنوبی، آمریکا، واسترالیا؛ همه کشورهای دنیا را غافلگیر کرد، امری که با شکایت و انتقادهای بسیاری علیه فدراسیون جهانی فوتبال و اتهام زنی به دوحه درخصوص خرید آرا همراه شد.
در همین حال روزنامه ساندی تایمز انگلیس چندی پیش اعلام کرده بود که اسناد جدید بسیاری به دست آورده که نشان می دهد قطر میلیونها دلار رشوه پرداخته است تا در ازای آن به عنوان میزبان جام جهانی فوتبال 2022 معرفی شود.

کلید واژه ها :

پربیننده ترین خبرها