ارتش عراق، بعقوبه را از تروریست‌ها پس گرفت

ارتش عراق، بعقوبه را از تروریست‌ها پس گرفت
يکشنبه 8 تير 1393 - 21:27

بعقوبه، العالم - خبرنگار العالم در عراق گزارش داد، نیروهای ارتش این کشور با پشتیبانی عشایر، بخش های زیادی از استان دیاله و مرکز آن شهر بعقوبه در شرق عراق را به کنترل خود درآوردند و عملیات خود را هدف وارد کردن ضربات پیشگیرانه و دستگیری افراد تحت تعقیب ادامه می دهد.

حیدر قاسم خبرنگار العالم در عراق افزود: ما در مناطق مختلفی از استان حضور داشتیم و در حال حاضر در شهر بعقوبه هستیم. راههای ورود و خروج استان، کاملا باز است و نیروهای امنیتی در نقاط و مسیرهای استراتژیک مستقر شده اند.

وی تأکید کرد: در بعقوبه آرامش برقرار است و نیروهای امنیتی، پست های بازرسی ایجاد کرده اند و نیروهای عشایر به نیروهای دولتی کمک می کنند.

به گفته خبرنگار العالم، نیروها و فرماندهان نظامی از روحیه بسیار خوبی برخوردار هستند و نیروهای عراقی در حال انجام عملیات نظامی پیشدستانه هستند. به طوری که شمار زیادی از افراد تحت تعقیب، دستگیر شده اند و نیروهای امنیتی توانسته اند شماری از سرکردگان داعش را به هلاکت برسانند و پناهگاههاس تروریست ها و حامیانشان را منهدم نمایند.

حیدر قاسم افزود: در برخی از روستاها مانند السعدیه والمنصوریه، درگیری های پراکنده ای میان نیروهای ارتش و تروریست ها در جریان است و نیروهای ارتش عراق براساس نقشه امنیتی در حال پیشروی به سوی کرکوک و پاکسازی مناطق مختلف هستند.

خبرنگار العالم در پایان خاطرنشان کرد: مقامات استان تأکید کرده اند که به دنبال پاکسازی مناطق العظیم و مناطق مجاور، دیالی به عنوان پشتیبان و حامی واقعی ارتش که در حال پیشروی از منطقه الخالص در شمال بعقوبه به سوی حمرین است، درآمده است.


MKH-29-11:42

پربیننده ترین خبرها