آخرین تحولات امنیتی در استان دیالی عراق

آخرین تحولات امنیتی در استان دیالی عراق
دوشنبه 9 تير 1393 - 16:07

نماینده استان دیالی در مجلس عراق، اوضاع 90 درصد مناطق این استان را طبیعی و امن توصیف کرد.

به گزارش پایگاه خبری شبکه العالم، "مُنا العمیری" نماینده استان دیالی در مجلس نمایندگان عراق روز دوشنبه تاکید کرد: در پی کنترل نیروهای امنیتی بر اوضاع، 90 درصد مناطق این استان از نظر امنیتی باثبات شده و زندگی طبیعی در جریان است.

"مُنا العمیری" در مصاحبه با شبکه عراقی "سومریه نیوز" از همکاری عشایر و ساکنان شهر بعقوبه (مرکز استان) در حفظ دستاوردهای امنیتی تمجید کرد و گفت: نیروهای امنیتی در 2 هفته گذشته 3 حمله گروه های تروریستی برای برهم زدن ثبات بعقوبه را خنثی کردند.

شورای استانداری دیالی سه شنبه گذشته از طرح راهبری بزرگی برای دفاع از این استان خبر داد و تاکید کرد: اوضاع امنیتی در مرکز استان و تعدادی از مناطق باثبات است.  

دیروز هم خبرنگار العالم در عراق گزارش داد، نیروهای ارتش این کشور با پشتیبانی عشایر، بخش های زیادی از استان دیالی و مرکز آن شهر بعقوبه در شرق عراق را به کنترل خود درآوردند، و اقدامات پیشگیرانه و جستجو برای دستگیری تروریست های ادامه دارد.

پس از پاکسازی استان دیالی، نیروهای ارتش عراق براساس نقشه امنیتی در حال پیشروی به سوی کرکوک و پاکسازی مناطق مختلف تحت سلطه داعش هستند.

در پی تصرف ناگهانی استان نینوا توسط گروه های بعثی و تکفیری و پیشروی آنها به سمت استان صلاح الدین و به دست گرفتن کنترل برخی مناطق این استان، نوری مالکی نخست وزیر عراق در دهم ژوئن وضعیت آماده باش اعلام کرد. همچنین پس از فتوای مرجعیت برای مقابله با تروریستها هزاران شهروند عراقی از مناطق مختلف این کشور برای عضویت در ارتش و پیوستن به نیروهای امنیتی داوطلب شده اند.

دسته بندی ها :
کلید واژه ها :

پربیننده ترین خبرها