ورود ارتش سوریه به الملیحه در ریف دمشق

ورود ارتش سوریه به الملیحه در ریف دمشق
دوشنبه 9 تير 1393 - 18:29

دمشق (العالم)- ارتش سوريه بعد از درگيري هايي كه چند ساعت به طول انجاميد، در منطقه المليحه در ريف دمشق پيشروي كرد.

به گزارش روز دوشنبه خبرنگار شبکه خبری العالم، بنابر اعلام منابع محلی ، اين درگيري ها به هلاكت شماري از عناصر مسلح، زخمي شدن برخي از آنان و فرار برخي ديگر به مناطق جسرين و ديرالعصافير منجر شد.

عمليات نظامي كه ارتش سوريه از سه ماه قبل در المليحه در دروازه الغوطه شرقي آغاز كرده است، به دلیل حفر تونل و مخفی شدن عناصر مسلح، پناه گرفتن تروریست ها در منازل مردم از بیش از دو سال پیش و بمب گذاری منازل و تونل ها از حساسیت خاصی برخوردار است.

يكي از افسران ارتش سوريه به خبرنگار العالم گفت: دامنه فعاليت نظامي در اطراف منطقه المليحه با توجه به اهميت مناطق و مزارع اطراف آن گسترش يافته است.

وی افزود: مخفيگاه هاي گروه هاي تروريستي در مزارع اطراف شهر المليحه و نه در داخل مناطق مسكوني است.

نيروهاي ارتش سوريه درجوبر نزديك دمشق نيز با گروه هاي مسلح در پشت برج المعلمين درگير شدند و نيروهاي سوري مواضع عناصر مسلح را در عدرا و كفر بطنا هدف قرار دادند.

همچنین عناصر داعش به سوي تظاهركنندگاني كه خواستار خروج آنان از مسرابا درغوطه شرقي شده بودند، تيراندازي كردند.

اردوگاه یرموک در آستانه پاکسازی کامل

به گزارش خبرنگار العالم، منابع فلسطيني اعلام كردند اجراي توافقنامه بي طرف ماندن فلسطینیان اردوگاه يرموك درجنوب دمشق پايتخت سوريه به خوبي پيش مي رود.

منابع فلسطيني درخصوص اوضاع اردوگاه يرموك درجنوب دمشق، پايتخت سوريه، نيز اعلام كردند كه اجراي توافق بي طرفي اردوگاه يرموك در جنگ سوریه به ويژه پس از يكسره كردن كار عناصر مسلح و روند خروج افراد غريبه از اين اردوگاه و تحویل سلاح هاي سنگين به خوبی پیش می رود.

"خالد عبد المجيد" دبير كل جبهه مبارزه مردمي فلسطين درمصاحبه با خبرنگار العالم، گفت: در 48 ساعت گذشته، اجراي بندهاي توافقنامه در داخل اردوگاه آغاز شد و گروهي از نیروهای مسلح سوریه متشكل از 50 نفر مستقر شدند تا از تخليه اردوگاه از وجود افراد غريبه و نيز تحویل سلاح هاي سنگين اطمينان حاصل شود ، زيرا بند اول اين توافقنامه توقف درگيري ها و پايبندي همه طرف ها به آن است و بند دوم به تخليه اردوگاه از عناصر مسلح بيگانه و سلاح هاي سنگين مربوط مي شود.

به دنبال توقف درگيري ها در اردوگاه يرموك در جنوب دمشق، بر اساس طرحي كه گروه هاي فلسطيني با نظارت مسوولان سوري آغاز كرده اند، انتظار می رود که بندهاي توافقنامه مزبور به منظور پايان يافتن خشونت و بازگشت اهالي به منازل خود در داخل اردوگاه كاملاً اجرا شود.

30 – 09:46

دسته بندی ها :

پربیننده ترین خبرها