رکورد طولانی‌ترین زندان برای نوجوان‌ بحرینی

رکورد طولانی‌ترین زندان برای نوجوان‌ بحرینی
سه شنبه 10 تير 1393 - 10:40

رژیم آل خلیفه با وارد کردن اتهامات متعدد به جوان 19 ساله؛ رکورد اتهامات علیه مخالفان خود را شکست.

به گزارش روز سه شنبه پایگاه خبری شبکه العالم، "اکبر علی الکشی" از ساکنان منطقه البلاد القدیم، در دادگاه رژیم آل خلیفه با کلکسیونی از اتهامات و محکومیت ها مواجه شد.
سایت بحرینی "منامه پست" به نقل از صفحه توییتر بازداشت شدگان منطقه البلاد القدیم نوشت: الکشی، در ماه آوریل گذشته به همراه شماری دیگر از بازداشت شدگان، از اتهام "آتش زدن لاستیک در خیابان" تبرئه شد، یکی از متهمان این پرونده که به همین اتهام مجرم شناخته شد، به 5 سال زندان محکوم شد.
اما تبرئه الکشی، طولی نکشید و دادگاه رژیم آل خلیفه با استیناف پرونده، او را به پنج سال زندان محکوم کرد تا به این ترتیب، مدت محکومیت او به 65 سال افزایش یابد و این در حالی است که رژیم آل خلیفه، همچنان در حال آماده کردن اتهامات ساختگی تازه ای ضد او است.
ماجرای اکبر علی الکشی، در ماه مارس سال 2009 آغاز شد، او در آن زمان، 14 سال سن داشت که عناصر امنیتی رژیم آل خلیفه او را به ضرب گلوله های ساچمه ای هدف قرار دادند و بدن او از 36 ناحیه به ویژه اعضای حساس، زخمی شد.
 

اكبر علي الكشي با کلکسیونی از اتهامات مواجه شده است

در همان زمان وی تحت پیگرد رژیم آل خلیفه، قرار گرفت و نیروهای این رژیم مدتی بعد با حمله به خانه اش، او را بازداشت و با وجود سن کم، او را به عضویت در جنبش "حق" متهم کردند.
الکشی، پس از انقلاب 14 فوریه 2011، آزاد شد، اما با ورود نیروهای سپر جزیره به بحرین و آغاز پاکسازی نژادی و کشتار سازمان یافته مردم، الکشی، بار دیگر تحت پیگرد قرار گرفت و سرانجام در ماه دسامبر سال 2012 بازداشت شد و هنگام بازداشت و بازجویی در معرض ضرب و شتم قرار گرفت.
این جوان بحرینی، کلکسیونی از اتهامات ساختگی را به دوش می کشد که از میان آن ها می توان به آتش زدن نفربر، شرکت در تظاهرات، منفجر کردن سلیندر گاز، آتش زدن لاستیک، کار گذاشتن بمب صوتی، اقدام به منفجر کردن مرکز پلیس الخمیس و دیگر اتهامات اشاره کرد.
صفحه البلاد القدیم در توییتر، با بیان این که تشکیل پرونده های جدید برای این شهروند بحرینی همچنان در جریان است، این اقدام رژیم آل خلیفه را انتقام جویی از او اعلام کرد.
26

دسته بندی ها :

پربیننده ترین خبرها