محاصره هواداران مسلح "الصرخی" در 2 از منطقه کربلا

محاصره هواداران مسلح
پنج‌شنبه 12 تير 1393 - 18:39

دو منطقه کربلا که گمان می رود هواداران مسلح "الصرخی" در آنجا پناه گرفته‌اند، به محاصره نیروهای امنیتی ارتش عراق درآمده است.

به گزارش روز پنج شنبه پایگاه خبری شبکه العالم،"عقیل الطریحی" استاندار کربلا از کشف یک کارگاه بمب گذاری و انبار تسلیحات وابسته به هواداران مسلح "محمود الحسنی الصرخی" خبر داد.

روز سه شنبه در جریان حمله هواداران "محمود الحسنی الصرخی" در کربلا به نیروهای امنیتی و مردم، 2 تن کشته و بیش از 30 تن زخمی شدند.

در سالهای گذشته چندین مورد درگیری بین هواداران الصرخی و نیروهای امنیتی در استان های جنوبی عراق روی داده است.

"عقیل الطریحی" استاندار کربلا در جمع خبرنگاران گفت: مقادیری اسناد و چند دستگاه تلفن همراه از مخفیگاه الصرخی کشف شد و مشخص شد با این تلفن ها تماس هایی با دو کشور خارجی برقرار شده بود.

الطریحی ادامه داد: منزل الصرخی در منطقه سیف سعد که بمب گذاری شده بود، منفجر شد. همچنین شمار زیادی از هوادارانش در ساعت های اولیه درگیری گریختند.  

وی تصریح کرد: الصرخی روحانی نیست، همچنین وقتی هوادارانش به مردم حمله کردند، مجبور شدیم برای متوقف ساختن آنها از سلاح استفاده کنیم، لذا این افراد در آینده در کربلا جایی نخواهند داشت.

"عثمان الغانمی" فرمانده عملیات فرات میانی نیز گفت: 350 فرد مسلح از استانهای مختلف عراق در منطقه "سیف سعد" دستگیر و یک پایگاه نظامی افراد مسلح همراه با تک تیرانداز و سلاح نیمه سنگین در این منطقه کشف شد.

علی المیالی معاون استاندار کربلا هم 2014 گفت: نیروهای امنیتی به منظور یافتن الصرخی که احتمال دارد در سیف سعد و جنوب کربلا باشد این دو منطقه را محاصره کرده اند.

یک منبع امنیتی در استان کربلا نیز به سومریه نیوز گفت: نیروهای امنیتی بیش از 100 تن از هواداران الصرخی را دستگیر کردند، همچنین در جریان درگیری هواداران وی با نیروهای امنیتی در این استان دهها نفر کشته و یا زخمی شدند.

الصرخي

 


 

دسته بندی ها :
کلید واژه ها :

پربیننده ترین خبرها